گروه انصار بیت المقدس کشته شدن "شادی المنیعی" از رهبران این گروه را تکذیب کرد

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، گروه افراطی انصار بیت المقدس که از گروه‌های تندرو در مصر می‌باشند ، امروز یکشنبه اعلام کردند که "شادی المنیعی" از رهبران این گروه کشته نشده است.

منابع امنیتی دو روز پیش اعلام کرده‌ بودند که وی همراه با 5 نفر دیگردر درگیری‌های که هنگام رفتن آنها به منطقه "المغارة" در مرکز منطقه سینا در ساعات ابتدایی صبح جمعه روی داده ، با گلوله ای از سوی افراد ناشناس، کشته شده و تصاویری نیز از وی درمیان گروه‌های مسلح نیز منتشر کرده بودند.

انصار بیت المقدس امروز  در پایگاهی اینترنتی که زیر نظر گروه‌های تکفیری است، گفته است : آن‌ها اعلام می‌کنند که برادر مجاهد ما "شادی المنیعی" از رهبران گروه کشته شده ، درحالی که وی نه کشته شده و نه از رهبران و فرماندهان گروه بوده است.

این گروه پیشتر مسؤولیت خود را در اغلب انفجارها و حملات مسلحانه که افراد و مراکز نیروهای امنیتی را در مصر از زمان برکناری مرسی هدف قرار داده بود ، اعلام کرده بود.

این گروه همچنین در بیانیه خود اعلام کرده : ارتش مصر تا امروز نمی‌داند که چه کسی امیر این گروه می‌باشد . همچنین این گروه در بیانیه خود تکذیب کرده است که "توفیق محمد فریج"(ابی عبدالله) که اعلام شده بود که در ماه مارس کشته شده رهبر و امیر این گروه بوده است.

این گروه اعلام کرده : فریج یکی از مؤسسان این گروه بوده که در حادثه رانندگی که منجر به انفجار بمبی حرارتی که آن خودرو با خود حمل می‌کرد شد ، کشته گردید.

شایان ذکر است که حملات افراد تندرو در مصر منجر به کشته شدن صدها تن از افراد ارتش و پلیس شده است که این مسأله تهدیدی برای انتخابات ریاست جمهوری مصر به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار