استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۷۷میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات ارزان قیمت با تصویب هیئت وزیران به منظور جبران خسارات ناشی از سیل اخیر نهبندان اختصاص یافت.

  به گزارش باشگاه خبرنگاران  بیرجند،وجه الله خدمتگزار اظهار داشت: با پیگیری هایی که انجام شد 177میلیارد و 50 میلیون ریال اعتبار و تسهیلات ارزان قیمت با تصویب هیئت وزیران به منظور جبران خسارات ناشی از سیل اخیر در نهبندان به سیل زدگان این شهرستان اختصاص یافت.


وی افزود: این اعتبار با تاکید ویژه وزیر کشور و اهتمام معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری در اختیار استان قرار گرفت.


وی ادامه داد: از مبلغ مذکور 91 میلیارد و 400 میلیون ریال به صورت تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 4 درصد دوران مشارکت مدنی و نیز فروش اقساطی با مدت بازپرداخت 15 ساله خواهد بود که از این اعتبار برای هر واحد مبلغ 200 میلیون ریال برای بازسازی 355 واحد روستایی خسارت دیده در روستاهای مذکور و نیز 100 میلیون ریال برای تعمیر هر واحد خسارت دیده جمعاً‌ به تعداد 204 واحد در این شهرستان اختصاص می یابد.


مقام عالی دولت در استان خراسان جنوبی ادامه داد: مبلغ 10میلیارد و 650 میلیون ریال از مبلغ مزبور نیز در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا از طریق اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ازای هر واحد 30 میلیون ریال در اختیار سیل زدگان قرار گیرد.


خدمتگزار خاطرنشان ساخت: همچنین مقرر شد مبلغ 75 میلیارد ریال دیگر از مبلغ یادشده نیز به صورت تملک دارایی سرمایه ای و هزینه ای برای بازسازی تاسیسات زیربنایی و سایر بخش های خسارت دیده ناشی از سیل در اختیار دستگاه های ذی ربط قرار گیرد.


وی یاد آور شد: بعد از سیلی که اواخر سال گذشته در شهرستان نهبندان اتفاق افتاد و سه روستای کهنو و طبسین سفلی و علیا دچار سیل زدگی شدند از محل منابع داخلی استانداری نیز مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار قبلاً در اختیار دستگاه های ذی ربط برای رفع برخی مشکلات در این منطقه قرار گرفته است.


گفتنی است، 23 اسفندماه سال گذشته بر اثر شدت بارندگی در شهرستان نهبندان سه روستای کهنو، طبسین سفلی و علیا دچار سیل زدگی و تعداد زیادی از واحدهای مسکونی این روستاها دچار خسارات جدی شدند./س

برچسب ها: سیل ، خراسان ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.