رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور، مسئله‌ بانک و روابط بانکی است که همه‌ کشورها به چالش کشانده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست مشترک مدیران شرکت‌ها جهت باز پرداخت اقتصات تسهیلات حساب ذخیره ارزی گفت: هم اکنون حوزه‌های اقتصادی در شرایط متلاتم داخلی و خارجی به سر می‌برند و فضای اقتصادی برای فعالان نرمال نیست.

وی افزود: فعالان اقتصادی نسبت به رقبا در کشورهای دیگر با یک مسیر ویژه و مدیریت خاص ادامه‌ی حیات می‌دهند و فضای اقتصادی عادی نیست و به عنوان فعال اقتصادی باید این مسئله را قبول کنیم و تصمیم گیران این حوزه نیز باید این مسئله را قبول کنند و برخورد با فعالان این بخش باید با مدیریت ویژه صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: باید علت‌ها را پیدا کرد نه اینکه به معلول‌ها توجه کرد و برای حل مشکل باید ریشه‌ای برخورد کرد و همچنین جسارت در بیان مشکل را داشته باشیم و برای آن راه حلی عملیاتی را پیدا کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: یکی از مشکلات اساسی این کشور مسئله‌ بانک و روابط بانکی در کشور است که همه‌ کشور را به چالش کشانده است. روابط بانکی و بانکداری هم اکنون از ریل خارج شده و فضا را نا مطمئن ساخته است.

آل اسحاق گفت: بین بانک و فعالین اقتصادی چهار رابطه وجود دارد که تا این روابط سامان پیدا نکند، فضای کسب و کار بهبود پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به این چهار رابطه گفت: رابطه‌ بین بانک‌ها و فعالان اقتصادی رابطه‌ بانک مرکزی با دولت، رابطه‌ بانک‌ها با بانک مرکزی و روابط بین بانکی از این جمله هستند.

وی خاطرنشان کرد: این چهار رابطه بر هم ریخته است و خروجی آن فشار بر فعالین اقتصادی و مردم است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار