علی اصغرفانی، توسعه مشارکت‌ها را از جدی‌ترین سیاست‌های آموزش و پرورش خواند و گفت: مدرسه عالی شهید مطهری و مدارس علوم و معارف اسلامی یکی از مصادیق توسعه مشارکت‌ها است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارانف علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت سی‌امین سال تأسیس مجتمع آموزشی علوم و معارف اسلامی شهید مطهری، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «تجربه داریم هرکاری را به مردم سپردیم، خوب اداره شد» تصریح کرد: مشارکت مردم در توسعه، یکی از زیرشاخه‌های توسعه همه‌جانبه مشارکت‌ها در آموزش و پرورش می‌باشد و تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی یکی از مصادیق آن است.

وی «برنامه ریزی مناسب» و «نیروی انسانی توانمند» را از شاخص‌های توسعه این مدارس در آموزش و پرورش عنوان و افزود: آموزش و پرورش آمادگی دارد با نهادهای صاحب صلاحیت برای تأمین نیروی انسانی و اختصاص فضاهای آموزشی بر حسب مقدورات، مشارکت کند و بتواند از تجربه گران‌سنگ اساتید و فارغ‌التحصیلان این مدارس به نحو شایسته‌ای بهره ببرد.

فانی «تربیت نیروی انسانی متخصص» را از کارکردهای اصلی آموزش و پرورش در دنیا مطرح و خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان امروز، مدیران فردای کشور هستند که در دامان نظام تعلیم و تربیت آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که «برنامه ریزی مناسب» و «نیروی انسانی توانمند»، لازم و ملزوم یکدیگر برای ارتقای سطح نظام آموزشی کشور هستند، تصریح کرد: پرداختن به یکی و رها کردن دیگری همواره لطمات جبران‌ناپذیری را به پیکره آموزش و پرورش وارد کرده است.

وی همچنین افزود: در مدرسه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری این دو عنصر به بهترین وجه ممکن وجود دارد و باعث شده است که فارغ‌التحصیلان این مدارس، مدیران خوب کشور باشند.

فانی با اشاره به هماهنگی‌های  میان وزارت آموزش و پرورش و مدرسه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری عنوان کرد: امیدواریم در آینده شاهد توسعه کمی و کیفی این قبیل مدارس در کشور باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، آموزش وپرورش ، فانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار