نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: محیط زیست کشور در شرایط حساس و بحرانی قرار دارد و باید تدابیر مناسبی برای بهبود این شرایط اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
داوود محمدیˈ افزود: مردمان ایران دوستدار محیط زیست هستند و لذا رسم شکرگذاری از این نعمات خداوندی حفظ محیط زیست، پرهیز از تخریب و نجات آن از هرگونه زوال و آلایندگی است.

وی اظهارداشت: آسیبی که امروز متوجه منابع خدادادی است، کمتر از ضربه تحریم نیست، لذا نجات محیط زیست باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

محمدی اضافه کرد: گونه های نادر جانوری و گیاهی در کشور روز به روز در مرز انقراض قرار می گیرد و برای بهبود شرایط این گونه های با ارزش راهکاری اندیشیده نمی شود و استانداردهای زیست محیطی نیز هر روزه کاهش می یابد.

این نماینده مردم قزوین ، آبیک و البرز در مجلس افزود: درحال حاضر وضعیت تالاب های کشور، دریاچه ارومیه و جنگل ها همگی در شرایط نامناسبی است و تا دیر نشده باید برای بهبود این وضعیت تاسف بار فکری کرد.

محمدی افزود: تا زمانیکه آینده نگری و کلان نگری در طراحی و اجرای برنامه ها از سوی مسوولان رعایت نشود، باید افزایش فجایع زیانبار زیست محیطی نظیر خشک شدن دریاچه ارومیه در کشور را شاهد باشیم./س

برچسب ها: محیط زیست ، کشور ، بحرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.