مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای نخستین سیستم مدیریت هوشمند بزرگراهی در سال جاری خبر داد.

مسعود رنجبریان، مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری صنعت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آغاز مطالعات در خصوص وضعیت بزرگراه‌ها از 2 سال گذشته و انتخابات یک سیستم نرم افزاری جامع در خصوص اجرای این طرح اظهار داشت: با تخصیص اعتباری به میزان 140 میلیارد ریال سیستم مدیریت هوشمند در سال جاری در بزرگراه صدر نیایش اجرا خواهد شد.
 
وی به آغاز استخراج اطلاعات ترافیکی از قبل از تونل نیایش به سمت غرب و از بعد از پل طبقاتی صدر به سمت شرق از اواخر سال جاری جهت اجرای سیستم مدیریت هوشمند در این بزرگراه اشاره نمود و افزود: نصب سیستم هوشمند برقراری در بخشی از بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش در سال گذشته و تجهیز 35 میکرومتر دیگر از قبل و پس از پل طبقاتی به این سیستم، در سال جاری بزرگراه صدر نیایش را به عنوان نخستین بزرگراه مجهز به سیستم هوشمند کنترل ترافیک قرار خواهد داد.
 
مدیر کل برنامه‌ریزی توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: به کارگیری تابلوهای VMS و DMS جهت راهنمایی مسیر به خودروهای در حال تردد و اعلام وضعیت ترافیکی راهها از دیگر ویژگی‌های این طرح است که در واقع به عنوان پیش آگاهی عمل کرده و امکان انتخاب کم ترافیک‌ترین مسیر را برای رانندگان فراهم خواهد ساخت.
 
رنجبریان با بیان این که نصب دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف سرعت سبب کنترل سرعت در بزرگراه خواهد شد، خاطر نشان کرد: به کارگیری سیستم‌های Rampmetering جهت کنترل ورودی‌ها به بزرگراه و خروجی‌ها از بزرگراه نیز وضعیت ترافیک شبکه را به یکدیگر نزدیک خواهد ساخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار