ده‌ها نفر از شهروندان شهر هرات در غرب افغانستان یک روز پس از حمله مهاجمان انتحاری به کنسولگری هند با برپایی تظاهراتی خواستار انتقال این نمایندگی سیاسی به خارج از این شهر شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در پی حمله گروهی روز (جمعه) مهاجمان انتحاری مسلح به کنسولگری کشور هندوستان در هرات، ده‌ها نفر از ساکنان این شهر امروز با برپایی تظاهراتی از دولت افغانستان خواستند تا نمایندگی سیاسی هند را به خارج از این شهر انتقال دهد.
 
تظاهر کنندگان با تجمع در مقابل کنسولگری کشور هند، تاکید کردند که بایستی این نمایندگی سیاسی به خارج از شهر هرات انتقال یابد.
 
این پنجمین بار در سال‌های گذشته است شهروندان ناحیه چهارم شهر هرات، بمنظور انتقال کنسولگری هند به خارج از شهر هرات تظاهرات می‌کنند، و خواست آن‌ها نادیده گرفته می‌شود.
 
کنسولگری هند در یک منطقه مسکونی در شهر هرات واقع شده است و جاده منتهی به ساختمان  آن بدلیل مسائل امنیتی از چند سال به اینطرف به روی رفت و آمد مردم مسدود است.
 
تظاهر کنندگان هراتی می‌گویند که در پی حمله روز گذشته به کنسولگری هند، خسارات مالی به آن‌ان وارد شده و صدای انفجارها در روان فرزندانشان تاثیر منفی بجای گذاشته است.
 
درگیری هشت ساعته روز گذشته که از ساعت پنج صبح در نزدیکی کنسولگری هند در شهر هرات آغاز شد با مرگ 3 فرد انتحاری پایان یافت.
 
بر اساس گزارش‌ها، در این حمله به کارمندان کنسولگری هند و غیرنظامیان آسیبی نرسید و تنها ساختمان این کنسولگری خسارت دیده است.
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.