سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه نرم‌افزار «محک» را با هدف کمک به کودکان سرطانی طراحی کرده‌اند

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی‌اکبر اختری گفت: عده‌ای از دانشجویان این مرکز علمی توانسته‌اند در زمینه کارهای فرهنگی پنج اقدام اساسی را برای استان کرمانشاه انجام دهند.

سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت : ساخت نرم‌افزار گردشگری استان کرمانشاه برای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در محیط اندروید گوشی‌های تلفن همراه، مهم‌ترین اقدام فرهنگی این دانشجویان به شمار می‌رود.

اختری با اشاره به طراحی نرم‌افزار بانک اطلاعاتی پزشکی استان کرمانشاه، افزود: دانشجویان دانشگاه صنعتی توانسته‌اند با ارائه این نرم‌افزار تمام اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز خدماتی استان را جمع‌آوری کنند.

وی بیان داشت : راه‌اندازی نرم‌افزار مربی مجازی برای علاقه‌مندان به انواع فعالیت‌های ورزشی و نرم‌افزار محک برای کمک اقشار مختلف مردم به کودکان سرطانی از دیگر اقدامات مهمی است کهدانشجویان این دانشگاه در کارنامه عملی خود به‌ثبت رسانده‌اند.طراحی و ساخت نرم‌افزار شهدای استان کرمانشاه نیز از دیگر فعالیت‌های اساسی دانشجویان این دانشگاه به شمار می‌رود.

به گفته این مسئول، دانشگاه صنعتی کرمانشاه در 6 رشتهتحصیلی در گرایش‌های مختلف از جملهبرق قدرت، برق مخابرات، مهندسی شیمی، مکانیک، فناوری اطلاعات و سخت‌افزار دانشجو می‌پذیرد که دو رشته جدید علوم کامپیوتر و مهندسی فیزیک نیز به رشته‌های این دانشگاه اضافه می‌شود.دانشگاه صنعتی کرمانشاه با وجود اینکه از مشکل کمبود فضای مناسب برای دانشجویان رنج می‌برد، اما از نظر نسبت استاد به دانشجو دارای رتبه یک به 28 است و برای هر دانشجو فضای هفت مترمربع را تهیه کرده است.

طراح نرم‌افزار شهدای استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: برای راه‌اندازی این نرم‌افزار حمایت‌های دانشگاه به‌خصوص سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه مثال‌زدنی است.

رسول مرادی افزود: طراحی این نرم‌افزار در مدت سه‌ماه به پایان رسید و توانسته‌ایم با همکاری یک تیم گروهی زندگی‌نامه، وصیت‌نامه و دست‌نوشته یک‌هزار شهید از استان کرمانشاه را جمع‌آوری کنیم.

به گفته وی، نسخه نهایی این نرم‌افزار با حمایت کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه در آینده‌ای نزدیک آماده می‌شود/س.

برچسب ها: کرمانشاه ، طراحی ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.