با بومي سازي ماده مصرفي دريچه سرباره کوره‌هاي قوس الکتريکي فولاد مبارکه علاوه بر دست‌يابي به مزيت در دسترس بودن متريال درب سرباره، مزاياي ديگري از قبيل کاهش توقفات، ارتقاء ايمني،کاهش صرف هزينه‌هاي مربوط به تامين، افزايش عمر اسلب درب سرباره و همچنين صرفه جوئيهاي اقتصادي قابل ملاحظه‌اي حاصل شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،اين خبر را غلامرضا سليمي جنرال فورمن کوره‌هاي قوس الکتريکي فولاد مبارکه داد و در اين رابطه گفت: فرآيند سرباره سازي و تخليه سرباره همواره يکي از دغدغه هاي مهم در فرآيند توليد فولاد مذاب در کوره‌هاي قوس الکتريکي است يکي از مواردي که به اين مهم کمک شاياني مي‌کند نوع و طراحي ماده مصرفي است که در محل دريچه سرباره گيري استفاده مي‌شود.

وی با اشاره به تلاشهاي صورت گرفته براي بومي‌سازي اين دريچه‌ها افزود: در سالهاي گذشته از الکترود گرافيتي خريد خارج از کشور استفاده مي‌شد در دو سال اخير به دليل محدوديت ها وتحريم هاي اين ماده مصرفي توسط يکي از پيمانکاران داخلي در يکدوره سعي و خطا تهيه و در خط توليد مورد استفاده قرار گرفت عمر متوسط اين متريال حدود 55 ذوب و زمان توقف توليد جهت تعويض و ترميم آن حدود 2 ساعت بود.

جنرال فورمن کوره‌هاي قوس الکتريکي فولاد مبارکه در بخش ديگري از سخنان خود در دسترس بودن متريال، کاهش هزينه تامين و افزايش عمر اسلب درب سرباره، کاهش توقفات توليد برای تعويض اسلب که معادل صرفه جويي به ميزان 15 ميليارد تومان در سال براي 8 کوره قوس است و کاهش خوردگي استراچکر کوره‌هاي قوس به دليل ريزش سرباره را از مهمترين مزاياي اجراي اين طرح برشمرد. /س


 

برچسب ها: اصفهان ، مجتمع ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.