وزیر صنعت، معدن و تجارت درسیرجان گفت :شکوفایی اقتصاد ملی جلوگیری از خام فروشی در مواد اولیه معدنی است و باید با تلاش مضاعف از خام فروشی جلوگیری و زمینه زنجیره تولید برای فولاد فراهم شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، محمدرضا نعمت زاده، شنبه در سفر به سیرجان وارد منطقه سنگ آهن گل گهر شد و از بخش های مختلف و طرحهای توسعه و کارخانه های در حال احداث فولاد بازدید کرد.

وی در جمع مهندسان و مسئولان شرکت فولاد ایرانیان افزود : اگر بخشی از کار به علت خام فروشی عقب مانده است، باید حتی در 3 شیفت کاری صنایع تبدیلی جبران کرد تا ابتدا زنجیره تولید گندله سازی و سپس آهن اسفنجی و بعد از آن فولاد فراهم شود.

وزیر صنعت،معدن و تجارت از واگذاری معادن 2 و 4 گل گهر از بخش دولتی به بخش خصوصی خبر داد و گفت : فرا خوان مزایده را تا همین هفته خواهیم داد و شرکت های متخصص آهن و فولاد می توانند در مزایده شرکت کنند .

وی در جلسه مدیران گل کهر هم گفت: زیربنای بخش صنعت و معدن کشور تولید فولاد است و امروز این زنجیره باید افزایش راندمان تولید کنسانتره ؛ گندله ؛ آهن اسفنجی و در نهایت فولاد باشد که مورد حمایت اساسی دولت است .

نعمت زاده خاطرنشان کرد : در بحث خام فروشی یکی از محدودیت ها ،کمبود صنعت گندله سازی است که باید به طور جدی کمک کرد تا صنایع گندله ایجاد شود.

وی افزود: به دنبال ذخایر جدید هم هستیم و استانهای کرمان ؛ خراسان رضوی و یزد رتبه خوبی در وجود و اکتشاف معادن دارند.

نعمت زاده با اشاره به اینکه هزارو سیصد میلیون تن ذخیره ستگ آهن معدن گل گهر است، گفت : 2 سوم برخی معادن منطقه زیر زمین است و مطالعات بهره برداری از آن آغاز شده است .

وی تصریح کرد : معادن 5 و 6 هم به زودی از طریق مزایده واگذار می شود.

نعمت زاده خاطر نشان کرد : 45 در صد مجموعه ی فولاد و معادن وابسته در استان کرمان قرار دارد و بقیه آن در یزد و خراسان رضوی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کمبود آب برای صنایع گفت: طرح آبرسانی از خلیج فارس مشکل را حل خواهد کرد و منابع مالی طرح تامین می شود./ش/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.