علیمردان شیبانی گفت: عمده پنبه مورد استفاده کشور، از ازبکستان وارد می‌شود ولی واردات از هند به دلیل عدم کیفیت ادامه پیدا نکرده است.

علیمردان شیبانی نایب رئیس انجمن نساجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: عمده پنبه مورد استفاده کشور، از ازبکستان وارد می‌شود ولی واردات از هند به دلیل عدم کیفیت ادامه پیدا نکرده و مذاکرات در زمینه واردات این محصول از ترکمنستان و تاجیکستان هنوز به جایی نرسیده است.
 
وی در ادامه افزود: در زمان قبل از انقلاب 270 هزار تن پنبه در کشور برداشت می‌شد ولی در حال حاضر به 67 هزار تن در سال رسیده است.
 
شیبانی با بیان اینکه ماشین‌آلات نساجی در کشور ما به 180 هزار تن پنبه نیاز دارند که 120 هزار تن این محصول از خارج تأمین می‌شود.
 
وی با اشاره به واردات این محصول از یک کشور افزود: اشکال این مسئله مهم در این است که واحدهای تولیدی با کمبود اولیه روبه‌رو هستند.
 
نایب رئیس این انجمن اضافه کرد: ماشین‌آلات ذوب‌ریسی در این صنعت با راندمان 15 درصدی کار می‌کنند که در صورت وجود مواد اولیه، به 90 درصد هم خواهد رسید.
 
وی در پایان یادآور شد: نساجی صنعتی است که بالاترین اشتغال و ارزش‌افزوده را در کشور می‌تواند داشته باشد که کمبود مواد اولیه این بخش را با بحران روبه‌رو ساخته است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: پنبه ، واردات ، مواد اولیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار