قائم مقام سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساخت 2مددسرا در تهران خبر داد و گفت: ساخت این مددسراها پذیرش افراد را به استانداردهای جهانی نزدیک می‌سازد.

حمیدرضا بتو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به اینکه تاکنون پذیرش افراد بی‌خانمان در سامانسرای بهمن،‌خاوران و وصال صورت می‌پذیرفته است اظهار داشت: کمبود سامانسرا و از سویی افزایش افراد بی‌پناه از مهمترین عوامل ساخت مددسرا در تهران است.

وی با بیان اینکه چند سال است که هیچ خبری مبنی بر مرگ افراد بی‌خانمان در سطح شهر به گوش نمی‌رسد افزود: این عمل در اثر زحمات پرسنل سازمان رفاه شهرداری تهران و جمع‌آوری این افراد در اسرع وقت بوده که علی‌رغم افزایش قابل توجه افراد بی‌خانمان در سطح شهر به انجام رسیده است.

قائم مقام سازمان رفاه،‌ خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ظرفیت پذیرش چند برابری افراد بی‌پناه در فصل زمستان را به دلیل کمبود این مراکز عنوان و تصریح کرد: این موضوع سبب فاصله ظرفیت پذیرش این مراکز با استانداردهای لازم شده است.

بتو در ادامه با یادآوری اینکه پذیرش افراد بی‌خانمان تاکنون در سامانسراها انجام می‌شده به اختصاص 4میلیارد تومان جهت ساخت 2مددسرا در تهران اشاره کرد و افزود: این مددسراها نخستین مددسراهای پایتخت خواهد بود که مطابق با استانداردهای لازم است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران تاکنون مددسرایی ویژه بانوان نداشته و پذیرش آنان در مراکز مرتبط با بهزیستی انجام می‌شده است به ظرفیت پذیرش 300نفره هر یک از این سامانسراها اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این مددسراها به پذیرش بانوان بی‌خانمان اختصاص خواهد یافت.

قائم مقام سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: پس از ساخت این مراکز اداره آنها به احتمال زیاد از سوی NGO ها و مراکز تحت پوشش بهزیستی انجام خواهد شد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: پذیرش ، افراد ، بی خانمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
خدا به شما خیر دهدکه مدد سرا در تهران ساخته اید ای کاش در شهرستان های دیگر هم این کار می کردند
آخرین اخبار