مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل از وارد شدن خسارت به 22 هزار هکتار از باغات استان اردبیل به دلیل سرمازدگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی افزود: میزان ریالی این خسارت که در فروردین ماه سال جاری به وقوع پیوست، 7 هزار میلیارد است که 22 هزار هکتار از 37 هزار هکتار باغات شهرستان مشگین شهر و مناطق جنوبی استان را تحت تاثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه کشاورزی استان در مجموع 12 هزار میلیارد ریال از بابت خشکسالی و سرمازدگی خسارت دیده، اضافه کرد: بیشتر در اراضی دیم و در محصولاتی مانند گندم، جو و حبوبات شاهد خسارت ها بودیم که به منظور بررسی نحوه مدیریت موضوع کارگروهی تشکیل شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه به کمبود بارش ها در منطقه اشاره کرد و گفت: 8 درصد بارندگی ها در فصل تابستان اتفاق می افتد که البته غیر از ارتفاعات سبلان سایر نقاط استان جزو نقاط خشک است و از طرف دیگر در پراکندگی بارندگی در سطح استان مشکل داریم.

سروی بیان کرد: در مناطق شمالی استان نسبت به دوره های آماری بلند مدت 35 درصد و در مناطق مرکزی 25 درصد کاهش بارندگی و همچنین در شهرستان های خلخال و کوثر نیز با 17 درصد کاهش مواجهیم که البته نسبت به سایر نقاط شرایط کمی بهتر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از منابع مهم تامین معیشت استان بخش کشاورزی است، اثر این سرمازدگی در کنار خشکسالی بر سایر بخش ها نیز محسوس خواهد بود و به خصوص صنایع جانبی و کارگران نیز از آثار آن در امان نخواهند ماند.

وی تاکید کرد: با توجه به این خسارت های کم سابقه در بخش کشاورزی استان بررسی اعطای وام های کم بهره و استمهال تسهیلات کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، خسارت ، باغات ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.