شیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بهترین راه وصول معوقات فشار به بانک‌هاست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به معوقات بانکی گفت: بهترین راه وصول معوقات فشار به بانک‌هاست.

غلامحسین شیری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: بهترین راه وصول این معوقات فشار به بانک‌هاست.

وی افزود: همان‌گونه که بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی دخیل بودند باید در وصول آن هم دخیل باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اما این به آن معنی نیست که ما بانک‌ها را تنها بگذاریم بلکه باید از آنها حمایت کنیم.

وی افزود: اگر درجایی نیاز به قانون‌گذاری بود مجلس باید کمک کند و اگر نیاز به دستور ویژه قوه مجریه بود دولت اقدام کند و قوه قضاییه نیز از آنها حمایت کند.

نماینده هشترود خاطرنشان کرد: معتقدم بهترین متولی وصول معوقات بانکی خود بانک‌ها هستند.

اضافه می‌شود، حجت‌ااسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور در جلسه عنی روز چهارشنبه - 31خرداد93 - مجلس در خصوص معوقات بانکی گفت: کسانی که در سال 91 معوقات بانکی داشته‌اند بیش از ده میلیارد تومان بود که تا پایان سال 91 از ده میلیارد به حدود 45 هزار میلیارد تومان رسید و این در حالی است که با تلاشی که صورت گرفت در پایان سال 92 این عدد از ده میلیارد تومان به 62 هزار میلیارد تومان رسید به طوری که افزایش پیدا کرد بنابراین آیا نباید بانک مرکزی وارد این مسائل شود و این در حالی است که چند مدیر عامل بانک در خصوص این قضیه تغییر، استعفا و برکنار شدند.  
 
سخنگوی دستگاه قضا اظهار داشت: اگر ما و شما و دولت این معوقات را وصول کنیم دوباره تکرار می‌شود بنابراین وظیفه اصلی برای جلوگیری از این مشکلات چه کسی است؟ باید در نظر داشته باشیم که بانک‌ها ضمانت لازم، اعتبارسنجی لازم را انجام نمی‌دهند و بعد همه انتظار دارند که قوه قضاییه به این مسائل وارد شود.  
 
وی ادامه داد: بنده خواهشم از شما این است که اکنون که این فضا فراهم است همگی دست به دست هم دهیم تا از این قبیل فسادها جلوگیری شود و من پیشنهاد می‌دهم که بحث محاکمات علنی دادگاه‌ها جدی گرفته شود.
 
سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: یکی از موثرترین کارهایی که می‌تواند بازدارنده باشد محاکمات علنی است که اکنون طبق قوانین مجلس این حق از ما گرفته شده و تا زمانی که حکم قطعی نشده است اجازه انتشار آن وجود ندارد البته بنده نمی‌خواهم بگویم که دادگاه علنی هیچ هزینه‌ای ندارد اما اگر بیاییم با حفظ بعضی شرایط دادگاه‌هایمان را علنی کنیم نتیجه این می‌شود که حبس‌ها، جرایم و برخی محکومیت‌های ما موثرتر و کارسازتر خواهد بود.

انتهای‌پیام/
 
برچسب ها: موقات ، بانکی ، بانک ، دولت ، مجلس ، قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار