دست رد گوگل، یاهو، مایکروسافت و فیس‌بوک به سینه "سازمان امنیت ملی آمریکا"

شرکت‌های گوگل، یاهو، مایکروسافت و فیس‌بوک به دستورات نظارتی سازمان امنیت ملی آمریکا مبنی بر فاش ننمودن موضوعات مربوط به برنامه‌های امنیتی دولت، دست رد زدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شرکت‌های شرکت‌های گوگل، یاهو، مایکروسافت و فیس‌بوک با دستور سازمان امنیت ملی آمریکا مبنی بر اعلام نکردن مسائل مربوط به برنامه‌های امنیتی این سازمان مخالفت کردند.

گفته می‌شود در ادامه اقدامات نظارتی خود، سازمان امنیت ملی آمریکا از مسئولین این شرکت‌ها خواسته بود هرگونه اطلاعاتی را که می‌توانند جنبه امنیتی داشته باشند به او ارائه دهند.

برنامه نظارتی این سازمان زمانی علنی شد که ادوارد اسنودن، سال گذشته، اقدام به افشای برخی جزئیات  آن کرد. موضوعی که در این میان بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است، جاسوسی این سازمان از اطلاعات شخصی کاربران در شبکه‌های مختلف اجتماعی بود.

با فاش شدن این موضوع، سازمان امنیت ملی آمریکا طی یک دستور از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی خواسته بود هیچگونه اطلاعاتی را در رابطه با اقدامات و فعالیت‌های امنیتی آن در اختیار کاربران قرار ندهند. طی این دستور، سازمان امنیت ملی به این شرکت‌ها اعلام کرد که حق ارائه هیچگونه اطلاعاتی به کاربران خود در رابطه بادسترسی دولت به اطلاعات آنها یا دیگران را ندارند.

در پی این دستور، شرکت‌های بزرگی از قبیل گوگل، یاهو، مایکروسافت، و فیس‌بوک اعلام کردند نمیتوانند به درخواست این سازمان مبنی بر پنهان کردن حقایق از کاربران خود عمل کنند. در این میان، شرکت گوگل طی بیانیه‌ای اعلام کرد، "امیدوراریم مسئولین متوجه شود تحت فشار قرار دادن شرکت‌ها مبنی بر عدم اعلام تجاوز دولت به آزادی‌های مدنی مردم، چقدر زیان‌بار است."






انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار