معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: 85 درصد منابع آبی کشور در حال بهره‌برداری بوده که این آمار، آماری هشداردهنده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مهناز مظاهری امروز در نشست سالانه منطقه‌ای سمن‌های محیط زیستی در شهر کرمانشاه افزود: بیشتر بهره‌برداری از منابع آبی کشور به بخش کشاوری اختصاص یافته،است ودر حوزه کشاورزی با عنوان خودکفایی تمام منابع آبی را از بین می‌برند.

مظاهری از فعالیت 485 سازمان مردم‌نهاد در کشور خبر داد و عنوان کرد:اگر با عنوان دموکراسی زیست‌ محیطی با فعالان این عرصه ارتباط مناسبی ایجاد شود، آینده خوبی در انتظار کشور خواهد بود.

وی معتقد است سهم مساحت جنگلی از کل مساحت خشکی‌های کشور در سال 2005 حدود 8.6 درصد بوده و ایراناز این حیث در جهان در رتبه 152 قرار داشت.هم چنین از غنای تنوع زیستی گیاهی، ایران از تنوع زیستی جانوری بالایی برخوردار است.

مظاهری از شناسایی بیش از 500 گونه پرنده، 164 گونه پستاندار، حدود 270 گونه ماهی، 180 گونه خزنده و 13 گونه دوزیست در کشور خبر داد.

وی پیاده کردن نظام مدیریت و کارآفرینی سبز را در کشور مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: استان کرمانشاه همواره مهد تمدن، فرهنگ و حفاظت از محیط زیست بوده است/س.

برچسب ها: کرمانشاه ، آب ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.