رئیس جمهوری افغانستان عصر جمعه در گفت وگوی تلفنی با ˈنارندرا مودیˈ نخست وزیر برگزیده هند حمله گروهی از مهاجمان مسلح به کنسولگری این کشور در هرات افغانستان را محکوم کرد و این اقدام را حمله دشمنان به منافع مشترک دو کشور خواند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد ˈحامد کرزی ˈ در این گفت وگوی تلفنی، به دولت و مردم هند اطمینان داد که اتباع این کشور در حمله چند تن از تروریستها به کنسولگری هند در هرات، آسیبی ندیدند.

کرزی با اشاره به حملاتی در گذشته به مراکز دیپلماتیک هند در افغانستان تاکید کرد: چنین حملات تروریستی اراده و تعهد دو کشور را برای تحکیم و گسترش روابط ، مخصوصا در عرصه مبارزه با تروریسم به عنوان دشمن مشترک، بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش نخست وزیر هند نیز در این گفت و گو با قدردانی از نیروهای امنیتی افغان برای دفع این حمله تروریستی، تاکید کرد که دوستی، تعهد و همکاری های هند برای ثبات و بازسازی افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.

چهار حمله کننده انتحاری بامداد امروز (جمعه) به کنسولگری هند در هرات افغانستان حمله کردند.

این مهاجمان هنگامیکه با مقاومت نیروهای امنیتی افغان مواجه شدند در یک واحد مسکونی در نزدیکی کنسولگری هند در هرات سنگر گرفتند و حدود 7 ساعت به تبادل آتش با نیروهای پلیس افغانستان پرداختند و در نهایت از پای در آمدند.

تا کنون شخص و یا گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

مهاجمان انتحاری سال گذشته نیز به کنسولگری هند در شهر جلال آباد افغانستان حمله کردند که بر اثر آن دست کم 12نفر کشته و 24تن دیگر زخمی شدند.
/انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.