استاندار هرمزگان گفت: سرمايه گذاري بخش خصوصي بهترين راه براي نجات كشور و استان از مشكلات اقتصادي است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس جاسم جادري افزود: بهره وري به معناي استفاده مطلوب از امكانات، سرمايه ها، نيروها، منابع و فرصت هاست.

وي با بيان اينكه بايد از كمترين امكانات بيشترين استفاده را براي رشد و شكوفايي داشته باشيم، گفت: بسياري از كشورها به اين شكل به رشد و پيشرفت رسيده اند و ما نيز براي جبران عقب ماندگي ها بايد اصل بهره وري را اجرايي كنيم.

استاندار هرمزگان تصريح كرد: اصل بهره وري به كاهش هزينه ها توجه ويژه اي دارد و بايد تلاش كنيم تا ضمن افزايش كيفيت كارها، براي ارتقاي بهره وري كار آموزشي داشته باشيم.

جادري ميزان هدر رفت منابع در كشورمان را بسيار زياد دانست وافزود: در مصرف آب ميزان مصرف در كشور ما چهار برابر ميانگين جهاني و در مصرف برق نيز شش برابر بيش از حد استاندارد جهاني مصرف مي كنيم و همچنين 90 درصد منابع آب شيرين كشور نيز صرف كشاورزي مي شود كه اين موارد نشان دهنده هدر رفت منابع است.

وي به بدهكاران بانكي اشاره كرد و گفت: در اين زمينه نيز تعدادي از افراد هستند كه از بانك ها تسهيلات دريافت كرده و هنوز آن را بازپرداخت نكرده اند كه اين مشكلات ناشي از سوء تدبير بوده است.

نماينده عالي دولت در هرمزگان با بيان اينكه طرح مسكن مهر بزرگترين خسارت را در ايجاد وضعيت تورمي در كشور ايجاد كرد، افزود: نرخ رشد اقتصادي كشور حتي به منفي 5و8 دهم درصد رسيد كه دولت تدبير و اميد تصميم گرفته اين رقم را امسال به مثبت يك درصد برساند.

جادري گفت: دولت با حسن تدبير و كاهش ارقام بودجه براي واقعي كردن ارقام و تحقق آن در راستاي افزايش نرخ رشد اقتصادي تلاش مي كند.

وي همچنين منابع صندوق توسعه ملي را بهترين فرصت براي گسترش سرمايه گذاري دانست و افزود: سرمايه گذاري بخش خصوصي بهترين راه براي نجات كشور و استان هرمزگان از مشكلات اقتصادي است و بايد از سرمايه 62 ميليارد دلاري صندوق توسعه ملي براي گسترش سرمايه گذاري و كمك به بخش خصوصي در استان استفاده كنيم چون دولت به تنهايي نمي تواند مشكلات را حل كند.

استاندار هرمزگان از هدف گذاري دولت براي رسيدن به نرخ رشد اقتصادي هشت درصد خبر داد و تصريح كرد: اگر بتوانيم با تدابيري كه انديشيده شده در مذاكرات هسته اي به نتايج خوبي برسيم مي توانيم بخشي از نيازهاي خود در اين خصوص را با بازپس گرفتن درآمدهاي بلوكه شده، رفع كنيم.
انتهای خبر/ش
برچسب ها: جاسم ، جادری ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.