مدیرکل استاندارد تهران با اعلام خبر توقیف حدود 40 هزار متر سیم و کابل غیراستاندارد، گفت: فروش و عرضه سیم و کابل یاد شده به علت نداشتن مجوز استاندارد ، توقیف و با تلاش بازرسان و کارشناسان این اداره کل ، در بازار لاله زار تهران ، پس از شناسایی ، جمع آوری شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران ، مسلم بیات در تشریح نام سیم و کابل های توقیف شده افزود: سیم و کابل های غیراستاندارد توقیف شده شامل نام های تجارتی جهان کابل ، تهران الکتریک ، جهان کابل تهران ، آرش ، ایمن خراسان ، سماء ، سیم پود و نیرو برق خراسان است.

وی با اشاره بر ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد تولیدی سیم پود و توقیف 10 هزار متر سیم و کابل با این نام تجارتی ، ادامه داد : به طور معمول آزمون هایی در قسمت های مقاومت هادی بحرانی، استقامت کششی عایق قبل و بعد از کهنگی بحرانی ، حداکثر قطر عایق و تغییرات ازدیاد طول عایق بعد از کهنگی بحرانی ، مقاومت عایقی بین 70 درجه و 500 ولت و میزان چسبندگی بحرانی روی سیم و کابل ها انجام می شود.

بیات افزود: مطابق ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد ایران ، توزیع و فروش کالای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تر از استاندارد یا بدون داشتن نشان استاندارد ممنوع بوده و تولیدکنندگان این نوع کالا باید درباره محصولات داخلی ، داشتن نشان استاندارد را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: در صورت مشاهده این نمونه سیم و کابل در بازار، با توقیف کالا، با توزیع کنندگان برخورد قانونی می شود.

بیات از شهروندان خواست تا ضمن استفاده از محصولات دارای نشان استاندارد با مشاهده کالاهای تقلبی و غیر استاندارد موجود در بازار، مراتب را در کوتاه ترین زمان به این اداره کل اطلاع دهند.

برچسب ها: سیم ، کابل ، واحد ، استاندارد ، ایمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار