دبیر هفتمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال از برگزاری آیین اختتامیه و مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان این جشنواره در روز شنبه 10 خردادماه در تالار وحدت خبر داد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، حسین واعظیان گفت: آیین اختتام هفتمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال در بخش های تارنماهای اینترنتی و رسانه های برخط، نرم افزارهای تلفن همراه و سامانه های بر خط غیراینترنتی، بازی های رایانه ای و سرگرمی های دیجیتال، نرم افزارهای رسانه ای، هنرهای دیجیتال، ایده، پژوهش و فناوری ، تولیدات دانش آموزی و نشر دیجیتال شنبه 10 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

 وی جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی ‌درحوزه رسانه‌های دیجیتال را از جمله اهداف هفتمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال برشمرد و افزود: این جشنواره با فراهم آوردن بستر رقابت میان تولیدکنندگان به شناسایی و ارزیابی تولیدات سال جاری رسانه‌های دیجیتال پرداخته و ارزیابی آثار رسیده توسط متخصصان فناوری اطلاعات، خبرگان فرهنگی و تولیدکنندگان موفق تحت عنوان کمیته داوری صورت گرفته است.

 دبیر هفتمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال با اعلام شرکت بیش از  5 هزار عنوان اثر در این جشنواره گفت: داوری آثار در 7 بخش جشنواره در سه سطح انتخاب، داوری میانی و داوری نهایی انجام شده و آثار توسط کمیته انتخاب، براساس معیارهای اولیه فنی، محتوایی و شرایط حضور در جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته است.

 واعظیان افزود: داوری میانی براساس کاربرگ های ارزیابی که به بررسی فنی، محتوایی، کاربری و هنری آثار می پردازد، توسط کمیته داوری انجام شد و بیش از 2 هزار عنوان اثر به مرحله میانی ورود پیدا کردند.

 وی با اشاره به اینکه بیش از 200 عنوان اثر به مرحله داوری نهایی رسیده و مورد ارزیابی اعضای هیات علمی جشنواره قرار گرفته، گفت: از این میان بیش از 40 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شده است که از آنها تقدیر خواهد شد.

واعظیان در ادامه از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره پویانمایی تولید ملی و نیز شهادتنامه روشنای چشم همزمان با اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال خبر داد و گفت: 50 اثر به بخش مسابقه جشنواره پویانمایی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی راه یافته است.

 دبیر هفتمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال، افزود: جشنواره پویانمایی تولید ملی با هدف تشویق و فضاسازی برای نوآمدگان عرصه پویانمایی کشور و کمک به رشد هنر این صنعت و نیز حمایت از پویانمایی ایرانی به عنوان یکی از مصادیق تولید ملی – ایرانی، توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 وی با اشاره به ایجاد رقابتی پویا و سازنده در جشنواره تولیدات مردمی در بخش عکس، فیلم و پیامک با عنوان شهادتنامه روشنای چشم به منظور تعظیم شعایر اربعین حسینی، عنوان کرد: با توجه به تجربه نخست این رویداد، بیش از 1000 اثر به بخش مسابقه جشنواره راه یافته است و در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال به برگزیدگان نشان جشنواره، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا خواهد شد.

 شهادتنامه روشنای چشم توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و معاونت رسانه مجازی سازمان صدا و سیما برگزار شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار