بیانیه سازمان بسیج اساتید زنجان به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

فتح خرمشهر روح امید و جهاد را در جوامع آزادیخواه پرورش داد

در بیانیه بسیج اساتید استان زنجان آمده است: ايجاد روح اميد و جهاد در بين ملل و جوامع آزاديخواه به ويژه نزد علاقه‌مندان به انقلاب اسلامي در لبنان، فلسطين و خطوط مقدم نبرد با رژيم صهيونيستي را از پيامدهاي شگفت‌انگيز پيروزي ملت ايران در فتح خرمشهر قلمداد كرده است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی بسیج اساتید زنجان، در بخشي از اين بيانيه با برشماري پيامدهاي داخلي فتح خرمشهر، برگزاري جشن خودجوش ملي فراتر از اراده گرايش‌هاي سياسي و تعلقات جناحي، پديده‌اي الهام‌بخش براي آينده كشور از جمله دوره خطير امروز توصيف و تأكيد شده است.

وحدت، يكپارچگي، و شادابي ملي كه با آزادسازي خرمشهر قهرمان در جاي جاي ميهن اسلامي عينيت يافته بود به مثابه يك حقيقت هميشه جاري در بستر تاريخ بيانگر بصيرت و هوشمندي ملت ايران براي حضور به‌موقع در لحظه‌هاي سرنوشت‌ساز و تاريخي در عرصه پشتيباني از ولايت فقيه و نظام اسلامي است، كه بارها طي سالیان گذشته و در مقاطع تاريخي سترگ نقش‌آفرين ظاهر شده است.

اين بيانيه ايجاد روح اميد و جهاد در بين ملل و جوامع آزاديخواه به ويژه نزد علاقه‌مندان به انقلاب اسلامي در لبنان، فلسطين و خطوط مقدم نبرد با رژيم صهيونيستي را از پيامدهاي شگفت‌انگيز فرداي پيروزي ملت ايران در فتح خرمشهر قلمداد كرده است.

در ادامه اين بيانيه با تأكيد بر اينكه گنجينه دفاع مقدس ظرفيت استراتژيك و سرنوشت‌ساز ملت ايران در مسير تداوم انقلاب و آرمان‌هاي متعالي آن و نيز در مصاف با تهديدات و توطئه‌هاي دائمي دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام است، تصريح شده است: ترديدي نيست همانگونه كه در شرايط بسيار حساس و خطير جنگ تحميلي و اشغال خرمشهر، تفكر برتر، خلاقيت و آرايش توانمندي‌هاي ملي در مدار تدابير و منويات ولي فقيه زمان و نيز به كارگيري هوشمندانه منابع و امكانات مادي در كنار اعتماد به نفس، روحيه و مديريت جهادي و انقلابي و به ويژه شاخصه دشمن شناسي و واقع نگري، غافلگيري دشمنان در همه سطوح را رقم زد در مصاف امروز جمهوري اسلامي با قدرت‌هاي مستكبر و زورگو، همان رويكرد و رفتار خواهد توانست به فضل الهي ملت ايران را از چالش‌ها و كينه‌توزي‌هاي فرا رو عبور دهد.

در ادامه اين بيانيه آمده است یقینا افتخارات دوران درخشان دفاع مقدس برای همیشه در اذهان همگان باقی خواهد ماند ضروری است به هر مناسبتی دلایل این افتخارات که به واسطه اخلاص، توکل بر خدا، روحیه جهادی و تکیه بر مردم به دست آمده است یادآوری شود و الگوی زنده پیشرفت و پیروزی در برابر مستکبران و قلدر ان برای امروز جامعه ما سرمشق قرار گیرد.

سال 93 از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد یقینا دوران دفاع مقدس یکی از موفق ترین نمونه های عزم ملی و مدیریت جهادی است.

امید است با استمداد از ذات اقدس الهی امروز هم در زیاده خواهی دشمنان قسم خورده بشریت با همان روحیه ایمانی پیروزی های بزرگتری را شاهد باشیم و روح ملکوتی امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر را خشنود سازیم.

 امروز نیازمند آن هستیم که در سایه مدیریت جهادی و با توکل به خدا و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری که رمز موفقیت امت ایران است در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار و سلطه آنها ایستادگی کنیم و در جریان جنگ نرم نیز با تشکیل جبهه عظیم مردمی وظیفه حساس خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار