پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی نوشت : شرکت های روسی فعال در سوریه با خطر تحریم های آمریکا روبرو هستند و احتمال دارد دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به این نتیجه برسد که راه دونتسک به دمشق ختم می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بلومبرگ در گزارشی به قلم کاسیا کلیماسینسکا تحت عنوان « شرکت های روسی فعال در سوریه با خطر تحریم های آمریکا روبرو هستند » نوشت: ممکن است واکنش به اقدامات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای الحاق کریمه و تهدید بخش های شرقی اوکراین به افزایش فشار ها از طریق تحریم شرکت های روسی حامی سوریه منجر شود.

خزانه داری آمریکا هشتم مه «تمپ بانک» روسیه را تحریم و اعلام کرد این بانک کمک های نقدی چند میلیون دلاری و خدمات مالی در اختیار سوریه قرار داده است.

تحریم تمپ بانک پس از تحریم 45 فرد و 19 شرکت و موسسه تجاری بر سر مسئله اوکراین نشان داد دولت اوباما به دنبال اعمال فشار بیشتر برای تغییر رفتار روسیه است.
مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی در واشنگتن گفت : « با توجه به همکاری زیاد میان مسکو و دمشق ، واضح است مناسبات اقتصادی عمیقی وجود دارد. »

دو دور مذاکرات صلح در ژنو با میانجیگری آمریکا و روسیه بدون هیچ توافقی پایان یافت. دو کشور همچنین در زمینه اعزام بازرسان سازمان ملل متحد برای نابودی سلاح های شیمیایی در سوریه تلاش کردند.

در عین حال ، روسیه که همچنان در شهر بندری طرطوس در سوریه پایگاه نظامی دارد چهار بار از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حمایت از رژیم اسد استفاده کرده است.

آمیت شارما مشاور ارشد رابرت کیم میت معاون وزیر خزانه داری آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش گفت : « احتمال دارد تلاش های آمریکا برای تحریم شرکت های روسی مرتبط با سوریه واکنشی به اقدامات مسکو در اوکراین باشد.»

مندلسون که زمانی دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در دفتر اطلاعات و آنالیز بود افزود : « احتمال دارد کسانی که سیاست تحریم ها را پایه ریزی کردند به دنبال سایر اهداف روسی از جمله اشخاص حقیقی و حقوقی ، شرکت های نظامی یا بانک های حامی سوریه باشند. »

از جمله شرکت ها و موسسات روسی که با سوریه توافقنامه های تجاری و تسلیحاتی دارند ، زائو نویکوم بانک و ونشکنوم بانک روسیه هستند.

چهار سناتور آمریکایی از جمله کلی آیوت سناتور جمهوریخواه نیو همپ شایر ، ریچارد بلومنتال سناتور دموکرات کانکتیکت  ، جان کورنین سناتور جمهوریخواه تگزاس و جین شاهین سناتور دموکرات نیو همپ شایر سال گذشته در نامه ای به جک لو وزیر خزانه داری آمریکا از وی خواستند این موسسات را به دلیل ادامه همکاری با سوریه تحت فشار قرار دهد.

بر اساس اعلام اداره آمار روسیه ، میزان فروش کالاهای روسیه به سوریه در سال های 2011 تا 2013 میلادی به دو میلیارد و 900 میلیون دلار رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار