ریاست سازمان بسیج مستضعفین گفت:همه نیروهای مسلح دشمن برای نابودی مردم ایستاده‌ بودند و پشت همه آنها به حمایت از قدرتهای وقت بود، اما مادست خالی آنها را شکست دادیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم بزرگداشت سوم خرداد روز ملی مقاومت ایثار و پیروزی در تالار سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای این مراسم سید صالح موسوی از فاتحان خرمشهر ضمن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و نیز شهدای خرمشهر گفت: ما به دنبال جنگ نبودیم و از اسلحه که یک سلاح کشتار جمعی به حساب می‌آید نیز متنفر هستیم اما در آزادی خرمشهر و هشت سال دفاع مقدس مجبور بودیم که از خاک و ناموسمان دفاع کنیم.

در ادامه این مراسم، سردار محمدرضا نقدی ریاست سازمان بسیج مستضعفین گفت: سلام بر همه شهدایی که برای کرامت انسانی برای حاکمیت آیین خدا بر زمین هستی خودشان را تقدیم کردند. به خصوص شهادت  شش هزار شهید آزادی خرمشهر را تسلیت می‌گویم و روز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)، خدمت شما بزرگوران تسلیت گفته و تبریک به مناسبت یوم‌الله سوم خرداد عرض می کنم.

وی افزود: یوم‌الله آن چیزی که بیشتر از همه نقد شده است اینکه قدرت خدا به طوری ظهور پیدا می‌کند که کسی آن را منکر نیست. یوم‌الله روزی است که مردم به خیابان می‌آیند که همه نیروهای مسلح برای نابودی مردم ایستاده‌اند و پشت همه آنها به حمایت از قدرتهای وقت بوده است. ملت ما با دست خالی آنها را شکست می‌دهد که این امر نشانگر قدرت خداوند است.

نقدی تصریح کرد: در سوم خرداد همه ابرقدرتها در یک طرف و مردم ایران در طرف دیگر جمع شدند من خود نیز در جنگ‌های نامنظم بوده‌ام که در آن زمان همه چیز از جمله آرد، برنج، تخم‌مرغ، و بسیاری دیگر از مواد غذایی همه آمریکایی بودند. 

وی ادامه داد: همه برنامه‌ریزی‌ها در راستای نابودی ما را به دشمن می‌دادند ملت تازه تجربه و تنهای ما را در چنین جنگی قرار دادند که با اراده خداوند توانستیم پیروز شویم هر چقدر به تابلوهای دفاع مقدس نزدیک می‌شویم زیباست و جامعه هنری ما از این ذخیره بی‌پایان کم بهره‌مند می‌شوند تک تک زندگی جانبازان و رزمندگان و نیز شیرزنان ما و همین طور قهرمانان دفاع مقدس آموزنده است.

نقدی افزود: کجای دنیا دیده می‌شود که دختری جانبازی قطع نخاع را به همسری برگزیند بیاییم از این تابلوها بیشتر بهره‌مند شویم در یک دشت باز رزمندگان در مقابل خاکریز و نیروهای دشمن قرار می‌گیرند 8 لشکر دشمن و 30 تیپ اضافه و گردان در آنجا مستقر بودند وقتی رزمندگان تصمیم می‌گیرند خدا طوفانش را می‌فرستد تا رزمندگان خودش را به مرزها برساند و در آن زمان نیروهای دشمن در محاصره قرار می‌گیرند 24 روز نیروهای ما جنگیده بودند و با خستگی بسیار در مقابل نیروهای تازه نفس دشمن قرار گرفتند و پیروز شدند عراقی‌ها بیش از 30هزار نیروی تازه نفس داشتند ولی ما با این نیروهای خسته به دژهای مستحکم دشمن حمله کردیم و پیروز شدیم که این همان یوم الله خداوند است.

نقدی تصریح کرد: این امر آن جایی ظهور می‌کند که انسان‌ها صبور، شکیبا و شکرگذار نعمت‌های الهی باشند و نگویند که ما از امکانات کافی برخوردار نیستیم؛ امروز هم ما در جنگیم ذکر یوم الله برای خوابیدن نیست همه می‌‌گفتند به جنگ این غول بزرگ نروید و با صدام کنار بیایید. امروز صدام کجاست امام راحل کجاست. امروز عزم این ملت و حقارت دشمن کجاست این درس‌هایی است که ما گرفته‌ایم در جنگ‌های امروز هم می‌توانیم این فتوحات را به دست آوریم دشمنان ما خیلی دوست داشتند بجنگند و ما را از پا دربیاورند ولی هر چقدر عقب و جلو رفتند فهمیدند که توان درگیری با ما را ندارند.

وی اظهار داشت: دشمنان دیدند که چه بلایی بر سر متجاوزان آمد و این شکست را در جنگ 8 سال دفاع مقدس نیز تجربه کردند. پشت گرمی نیروهای الهی به خداوند است مسئله سلاح و امکانات مطرح نیست باید تکلیفمان را درست انجام دهیم. امروزه دشمن سراغ ایمان مردم رفته و با شبکه‌های ماهواره‌ای خود برنامه‌های مبتذل را پخش می‌کنند تا بنیاد فکری و عدالت خواهانه مردم را تحت الشعاع قرار دهند 4 هزار شبکه ماهواره‌ای مامور نابودی بنیادهای فکری مردم شد من نگران بنیادهای اخلاقی مردم هستم آیا وقتی چشم‌‌هایی که به فساد می‌افتد می‌توانند سرباز خداوند باشد؟ خداوند می‌فرماید مرا یاری کنید تا شما را یاری کنم خدا یوم الله سوم خرداد را می‌تواند در اقتصاد و فرهنگ به وجود آورد.

نقدی تصریح کرد: شما که در فرهنگ کار می‌کنید وظیفه بزرگی را برعهده دارید و باید در خط مقدم قرار گیرید امروز چشم همه ما به دست وزارتخانه ارشاد و هنرمندان است تا عملی انجام دهند و دل خانواده‌های شهدا را شاد کنند شش هزار شهید در عملیات دفاع مقدس کم است؟ ببینید که چه مادرانی جوانانشان را تقدیم کردند مردم شهید دادند و انتظار دارند مجاهدان جبهه فرهنگی آن حماسه را تکرار کنند اگر دولت و دستگاه ارشاد وظایف شرح داده شده در قانون اساسی را انجام دهند دوباره شاهد یوم الله سوم خرداد خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی باعث بالا بردن فضایل اخلاقی می‌شوند آن‌ها را ترویج کنید اگر کار دیگری لازم است باز هم دریغ نکنید. شاخصه‌های ارزیابی موقعیت یک دولت کاملا تعریف نشده است از اول گفتند که اسلام نمی‌تواند. ما باید شاخصه‌هایی داشته باشیم که در آخر هر دولت آن‌ها را پیش رویمان گذاشته و قضاوت کنیم به عنوان مثال ببینیم که آمار پرونده‌های دادگاه‌ها اضافه یا کم شده است یا به وضعیت عفت عمومی باید چه نمره‌ای دهیم اگر این اتفاق بیفتد در فرهنگ مدیریتی خیلی از خطاهای دولت تکرار نمی‌شوند.

نقدی خاطر نشان کرد: ما باید روز به روز به فضایل اخلاقی نزدیک‌تر شویم و شما می‌توانید با قرآن که بالاترین مخلوق پروردگار ما است به رشد برسید ظرفیت‌ بالایی داریم بر اینکه بر دشمن غلبه کنیم امیدواریم که بتوانیم این وظیفه و رسالت را انجام دهیم و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنیم تا ان شالله به حول قوه الهی پیروز شویم.


انتهای پیام/رس

برچسب ها: خرمشهر ، شهید ، ناموس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار