پیمان سنندجی گفت: بر اساس شواهد و مدارک مستند، سن اتوبوس مذکور کم‌تر از ۵ سال بوده، بنابراین بر طبق قانون این اتوبوس‌ نیاز به معاینه فنی نداشته است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  پیمان سنندجی،  مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به تأکید شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به معاینه فنی اظهارکرد: اتوبوس‌ها ملزم هستند برای ورود به چرخه حمل و نقل عمومی تهران حتماً مورد تست معاینه فنی در مراکز معتبر پایتخت قرار گیرند و شرکت واحد به هیچ عنوان در این‌باره مماشات نمی‌کند.

وی ادامه داد: بر طبق قانون خودروهایی که کم‌تر از 5 سال از تولید آن‌ها می‌گذرد شامل معاینه فنی نمی‌شوند‌ اما بعد از 5 سال هر 6 ماه یک‌بار اتوبوس‌ها را معاینه فنی می‌کنیم که این امر هم شامل اتوبوس‌های بخش خصوصی و هم  اتوبوس‌های خود شرکت واحد می‌شود.
سنندجی با اشاره به اتوبوس واژگون شده در بزرگراه آزادگان تصریح کرد: بر اساس شواهد و مدارک مستند، سن اتوبوس مذکور کمتر از 5 سال بوده، بنابراین بر طبق قانون این اتوبوس ها نیاز به معاینه فنی نداشته است.

وی همچنین اظهار کرد: معافیت 5 سال خودروهای تازه تولید از معاینه فنی موردی است که قانون گذار به آن اشاره کرده که البته ما نیز نسبت به این امر اعتراض داریم اما بر طبق قانون باید گفت اتوبوس مورد اشاره دارای معاینه فنی بوده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین خاطرنشان کرد: با این وجود شرکت واحد اتوبوسرانی تهران معاینه فنی را از الزامات خاص خود قرار داده به طوری که باید گفت تهران تنها جایی در ایران است که اتوبوس های شرکت واحد به صورت مرتب معاینه فنی می‌شوند.

وی همچنین به موارد مورد آزمایش در معاینه فنی اتوبوس‌ها اشاره کرد و افزود: تست آلایندگی‌، تست محور و تست نور از جمله مواردی است که در معاینه فنی کنترل می‌شود. در تست معاینه فنی اتوبوس‌ها تأکید داریم حتی چراغ‌های عقب اتوبوس‌ها هم کنترل می‌شود، در حالی که اتومبیل‌های شخصی نیز نسبت به این امر بی تفاوت هستند.

سنندجی با تاکید بر اهمین معاینه فنی در کاهش حوادث رانندگی دارد، گفت: انجام معاینه فنی در کاهش تصادفات بسیار تأثیرگذار است. به گونه‌ای که با الزام شرکت واحد به معاینه فنی اتوبوس‌ها در چندین سال گذشته شاهد کاهش محسوس حوادث رانندگی بودیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پایان یادآور شد: در حال حاضر هیچ اتوبوسی در شرکت واحد تهران بدون دارا بودن برگه معاینه فنی مجاز به فعالیت در شبکه حمل و نقل درون شهری نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: سنندجی ، واژگون ، آزادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار