استاندار ایلام فتح خرمشهر را تجلی‌گر یک فصل به یاد ماندنی از حماسه‌آفرینی و شکوه و عظمت مردان الهی خواند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمدرضا مروارید به مناسبت فرا‌رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات‌‌‌ پیروزمندانه بیت‌المقدس در پیامی آورده است: حماسه فتح خرمشهر است که همچون نگینی درخشان، نه تنها در طول تاریخ ایران سرافراز، بلکه در تمام تاریخ دنیا، شورآفرینی می‌کند.
این پیام می‌افزاید: هرچند سراسر تاریخ ایران عزیز، سرشار از پای‌مردی، رشادت و فداکاری پهلوانان، قهرمانان و مردان و زنانی است که با دلاوری و غیرت از خود اسطوره ساخته‌اند؛ اما عملیات بیت‌المقدس که به دست توانمند دلاورمردان رزمنده تحقق یافت، دست برتر نیروی ایمان و اراده در مواجه با دشمنی تا دندان مصلح بود که از حمایت‌های همه جانبه مالی، نظامی و اطلاعاتی غرب و شرق برخوردار بود به نمایش گذاشته شد و نمادی از عرصه ناتوانی این گونه قدرت‌ها در مقابل عزم پولادین رزمندگان اسلام به منصه ظهور رسید.
این پیام ادامه می‌دهد: آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که به دست توانای مردم خداجو و مومن، با اقتدا به مولای متقیان(ع) و با رمز «علی ابن ابیطالب (ع)» به نام مقدس «بیت المقدس» ظهور کرد.
این پیام با اشاره به کلام حکیمانه امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) مبنی این که "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، آورده است: امروز، جهانیان بیش از پیش تشنه پیام انقلاب اسلامی هستند که اعتماد به خدا و تکیه بر توان نیروی خود را به عنوان تنها راه نجات ملت‌ها از چنگ قدرت‌های سلطه‌طلب و زورگو تجربه کرده است و هوشیاری نیروهای مسلح و فرزندان این مرز و بوم به رهبری و زعامت رهبر فرزانه انقلاب توطئه‌های قدرت‌های استکباری، علیه ایران اسلامی را نقش بر آب کرده و در سایه وحدت و یکدلی، آحاد مدافعان میهن اسلامی و ملت قهرمان ایران چون فولاد آبدیده در برابر تمامی زیاده خواهان چون دژی استوار ایستاده تا همچون گذشته حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گران‌بهای آن از تجاوز اهریمنان مصون بماند.
این پیام خاطرنشان می‌کند: سوم خرداد یادآور فتح آسمانی است، تجلی‌گر یک فصل به یاد ماندنی از حماسه‌آفرینی و شکوه و عظمت مردان الهی، که با ایمان راسخ و اتکا به قدرت لایزال بر گرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی(ص)، پای به عرصه جهادی مقدس نهادند و حماسه‌ای جاوید را رقم زدند. فتح خرمشهر، نه فتح خاک، که فتح ارزش‌ها و فصل وصل سالکان است. تداعی‌گر روزی است که خونین شهر، سرافرازترین خاک این دیار، نماد مقاومت و پایمردی و خرم‌ترین شهر قیام و خونینء‌ترین سرزمین استقامت، را خدا آزاد کرد و به عنوان برگ زرینی در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی باقی ماند. خرمشهر سرزمین صبوری است که سنگفرش خیابان هایش به سرخی خون سرو قامتان دلیر میهن رنگین شده، سرزمینی به وسعت آسمان که هر کوچه‌اش، همچون شقایقی داغدار، قصه داغی بر سینه دارد.
این پیام ادامه می‌دهد: اینک در آستانه سی و دومین سالروز این حماسه عظیم و به یاد ماندنی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و ایثارگران عزیز در حماسه فتح خرمشهر، سوم خرداد، سالروز مقاومت و پیروزی را به محضر رهبر معظم انقلاب و همه آحاد مردم کشورمان و به ویژه مردم شهید پرور و ولایتی ایلام تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
 انتهای پیام/ب
 
برچسب ها: حماسه ، فتح ، خرمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.