معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت : با توجه به ذخایر کافی گوشت قرمز و مرغ ،در ماههای پر نیاز هیچگونه نوسانی در قیمت در بازار نداریم .

حسن رکنی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در حاشیه همایش تولید، فرآوری و صادرات صنایع ابرایشم در بخش بایگ تربت حیدریه افزود: بیش از 100هزار تن مرغ در سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره شده است که برای فصول پر نیاز همچون ماه مبارک رمضان ذخایر کافی گوشت قرمز و مرغ وجود دارد و هیچگونه نوسانی در بحث قیمت در بازار نداریم

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس تولید کنونی مرغ، 10هزار تن مازاد تولید داریم که بخشی از آن به هفت کشور منطقه بخصوص کشور عراق صادر می شود.

اوگفت: به دنبال آن هستیم تا ساختار تولیدی در صنعت طیور را به صورت مدیریت زنجیره ای پیش ببریم که در این صورت با استمرار تولید میزان بهره وری برای تولید کنندگان افزایش می یابد و تولید را برای آنان اقتصادی می شود .

رکنی درباره تهیه نهاده های مورد نیاز برای تولید کنندگان در کشور،افزود: بخشی از نهاده ها در کشور تولید می شود و برخی از نیازها از خارج تهیه و در انبارها ذخیره سازی شده است که هم اکنون میزان ذخیره نهاده های اولیه برای تولید کنندگان در انبارهای داخلی بیش از یک و نیم میلیون تن است.

او گفت: در وزارت جهاد کشاورزی شرایطی فراهم شده است تا تولید کنندگان بتوانند در زمینه تامین و واردات نهاده ها توسط تشکل های خود اقدام کنند و برای وارد کردن نهاده های دامی بخشی از تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان را جهاد کشاورزی تامین کرده است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ذخیره ، مرغ ، سرد ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.