اين خانه‌هاي تاريخي نياز به مرمت، احياء و واگذاري به سرمايه گذار بخش خصوصي دارند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان،مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: حدود 85 خانه تاريخي قابل مرمت و واگذاري در استان سمنان وجود دارد.
محمدحسين بحرالعلومي به همراه معاونين و كارشناسان ميراث فرهنگي استان در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان به مناسبت گراميداشت هفته ميراث فرهنگي،افزود: اين خانه‌هاي تاريخي نياز به مرمت، احياء و واگذاري به سرمايه گذار بخش خصوصي دارند.
وي با اشاره به وجود حدود 17 خانه تاريخي قابل استفاده و نگهداري در سمنان، گفت: خانه كلانتر و طاهريان به زودي مرمت و به سرمايه گذار بخش خصوصي واگذار مي شوند.
بحرالعلومي با اشاره به وجود آثار تاريخي متعدد در استان سمنان گفت: ميراث فرهنگي شامل ميراث ملموس و معنوي است و براي حفظ و حراست از ميراث ملموس استان، 35 نيروي يگان حفاظت از آثار تاريخي فعاليت دارند.
وي يكي از برنامه هاي اين اداره كل را ايجاد موزه هاي جديد عنوان كرد و افزود: در حال حاضر هفت موزه در استان فعال است و اين تعداد بايد دو برابر شود.
مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: در تمامي شهرستان‌هاي استان بايد موزه مردم شناسي و باستان شناسي ايجاد شود.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان نيز در اين ديدار با تاكيد بر اهميت حفاظت از آثار تاريخي، گفت: آثار موجود در موزه هاي استان بايد تقويت شود.
حجت الاسلام و المسلمين«سيد محمد شاهچراغي» با اشاره به وجود آثار تاريخي و فرهنگي متعدد در استان سمنان، افزود: آثار تاريخي در اختيار مردم بايد در موزه ها به نمايش عموم گذاشته شده و نگهداري شوند./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.