نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اتخاذ سیاست‌های راهبردی از سوی دولت برای کاهش مصرف انرژی در کشور تأکید کرد.

مؤید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: دولت باید راهکارهای ویژه‌ای برای بهینه‌سازی مصرف در ابعاد و زمینه‌های مختلف پیاده کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون مصرف حامل‌های انرژی در کشور با در نظر گرفتن مولفه‌های موجود، بیش از دو برابر استاندارد بین‌المللی در این زمینه است.

حسینی‌صدر در این راستا بر لزوم پیاده‌سازی راهکارهای اصولی برای برون‌رفت از شرایط فعلی تأکید و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های مناسب می‌توان کارهای مختلفی را همزمان انجام داد تا مصرف انرژی در کشور کاهش یابد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدر رفت بخش قابل توجهی از انرژی در زمینه حمل و نقل، گفت: با سیاست‌گذاری‌های مناسب می‌توان ضمن بهبود اوضاع حمل و نقل عمومی در شهرها، مردم را در بکارگیری این وسایل ترغیب کرد.

حسینی‌صدر با اشاره به هدر رفت بخش قابل توجهی از منابع انرژی در صنایع و مراکز تولیدی کشور، تصریح کرد: می‌توان با ارائه تسهیلات لازم، واحدهای تولیدی را به استفاده از ماشین‌آلات کم‌مصرف در زمینه صنایع مختلف ترغیب کرد.

وی ادامه داد: میزان هدر رفت منابع انرژی در مصارف خانگی نیز چشمگیر است که با اصلاح عایق‌کاری منازل نیز می‌توان تا حد قابل توجهی در این زمینه صرفه‌جویی کرد.

حسینی‌صدر با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه اصلاح الگوهای مصرفی، گفت: این مسئله در سال اقتصاد و فرهنگ می‌تواند به طور قابل توجهی مورد توجه مسئولان حکومتی باشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ترویج فرهنگ بکارگیری حمل و نقل ریلی در برابر حمل و نقل جاده‌ای، برای انجام مسافرت‌های بین شهری را مورد اشاره قرار داد و افزود: همین طور باید فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، به جای وسایل نقلیه شخصی برای ترددهای درون شهری در جامعه احیا شود که البته ضرورت این مسئله، تأمین زیرساخت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در ناوگان حمل و نقل‌ عمومی است.

وی همچنین بر ضرورت اصلاح نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های فعال کشور، برای کاهش مصرف انرژی در آنها تأکید کرد و افزود: در بدنه ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز با کاهش بروکراسی‌های اداری، می‌توان زمینه‌های لازم برای دور کاری و انجام امور با بکارگیری فناوری‌های نوین را فراهم کرد تا افراد برای انجام امورات خود، ملزم به مراجعه حضوری به ادارات و سازمان‌ها نشوند.

حسینی‌صدر مکانیزاسیون را راهکار اصلی در این زمینه یاد کرد و افزود: در حال حاضر ایران جزو پرمصرف‌ترین کشورها در زمینه مصرف انرژی است که لازم است با اتخاذ ساز و کارهای مناسب، مانع تداوم این روند در کشور شد/س.

برچسب ها: کاهش ، خوی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.