نویسنده و تحلیلگر عرب در مطلبی درباره سالروز آزاد سازی جنوب لبنان از دست رژیم اشغالگر قدس نوشت که نظر یکی از دیپلماتهای عرب درباره خبر آزاد سازی جنوب لبنان در 25 مه 2000 را هنوز به خاطر دارد که وی گفته بود: "ایران پیروز شد"!.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم؛ "مروه ابو احمد" نویسنده و تحلیلگر عرب در مطلبی درباره سالروز آزاد سازی جنوب لبنان از دست رژیم اشغالگر قدس نوشت:نظر یکی از دیپلمات‌های عرب درباره خبر آزاد سازی جنوب لبنان از دست اشغالگران صهیونیست در 25 مه 2000 را هنوز به خاطر دارم. وی گفته بود: "ایران پیروز شد" ! .

این دیپلمات عرب با این سخن خود، مواضع نظام حاکم در کشورش را تضعیف کرد و گفت که جنگ ضد صهیونیست‌ها و اخراج اشغالگران و آزاد سازی سرزمین و انسان، برنامه ایران است که در حال مقابله با برنامه "اعتدال" عربی است که خود را پشت رژیم اشغالگر مخفی کرده و آن را پذیرفته است، و برای سرگرم کردن گروه‌های آزادی بخش عربی و جلوگیری از حرکت آنان به سوی رژیم های استبدادی در منطقه، از این رژیم دفاع می کند.

آزاد سازی جنوب لبنان در حماسه ماه مه سال 2000 به دست دلاوران مقاومت اسلامی در لبنان و با حمایت همه گروه های ملی و آزادی بخش در این کشور و دنیا، اهمیت بازگشت به خویشتن و آزادی انسان را در اذهان زنده کرد. زیرا بردگی تاریخ نمی سازد.

کسانی که برای برداشتن هر گامی از رؤیاها و واقعیت‌ها می‌ترسند نمی توانند امت را به سوی آزادی و رهایی رهبری کنند.

آزادی جنوب لبنان اولین پیروزی عربی در تاریخ نوین ضد اشغالگران صهیونیست و مزدوران آن‌ها و حامیان بین المللی آن‌ها است. صهیونیست‌ها هنوز از پیامدهای این شکست سنگین رنج می برند. خروج از مناطقی که از سال 1978 اشغال شده بود، آن هم بدون حتی یک جلسه مذاکره و یا یک خط توافقنامه ذلت بار. بزرگی و اهمیت پیروزی 25 مه در همین جا نهفته است. حمل سلاح به تنهایی اهمیت ندارد، بلکه دستانی هم که بر ماشه‌ها می‌رود، باید پاک باشند.

25 مه، اعلام آشکاری بود بر پایان شکست ها و اشغال سرزمین ها... به همین دلیل عجیب نیست که پس از آن توطئه‌ها با شدت تمام ضد دلاوران آزاد سازی آغاز شود.

امروز هم سوریه درحال پرداخت هزینه حمایت از مقاومت و مشارکت در آزاد سازی و پیروزی است. گستردگی این توطئه و انتقامجویی (از سوریه)، بزرگی و اهمیت این واقعه تاریخی را نشان می‌دهد
ایران، لبنان، اعراب، مسلمانان، آزادگان و همه گروه‌های ضد ظلم پیروز شدند و صهیونیست‌ها، اشغالگران و مزدورانشان، گروه های استکباری ظالم و اعراب وابسته، بنده های کمپ دیوید و وادی عربه و طرح فاس شکست خوردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار