دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه اعتبارات حوزه سلامت برای کاهش هزینه‌های مردم در حوزه درمان است، گفت: این اعتبارات حق مردم است و برای مردم هزینه می‌شود و به هیچ عنوان صرف افزایش حقوق پزشکان و پیراپزشکان نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز ۳ خرداد در حاشیه مراسم تقدیر از دانشجویان بر‌تر شاهد و ایثارگر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا دفترچه بیمه سلامت مطابق با دیگر دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی اعتبار دارد، گفت: دفترچه‌های سلامت که از امروز توزیع می‌شوند، مطابق با اعتبارات دیگر دفترچه‌های بیمه هستند. باید توجه داشت که تلاش دولت بسیار افتخارآمیز بوده چرا که کمتر از یک و ماه و نیم، بدون هیچ پیش شرطی سه و نیم و میلیون نفر را به صورت رایگان بیمه کرده و برای آنها دفترچه بیمه صادر کرده است، که اعتبارات این دفترچه‌ها روز به روز بیشتر خواهد شد. 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که برخی‌ها معتقدند که با شروع طرح تحول سلامت، پزشک خانواده منتفی می‌شود، افزود: برخی دوستان عجله می‌کنند، به طوری که طی دو هفته اخیر شاهد اظهار نظرهای بی‌پایه و اساسی بودیم. باید توجه داشت که برای تغییر در تحول نظام سلامت باید چند ماهی صبر کرد و در این میان بعضی‌ها عادت کرده‌اند که شعار بدهند و انتقاد کنند. 

وزیر بهداشت ادامه داد: باید توجه داشت که پزشک خانواده به هیچ عنوان فراموش نشده و در کنار برنامه تحول نظام سلامت، ادامه خواهد داشت. 

هاشمی در پاسخ به این سوال که عنوان می‌شود با شروع طرح تحول سلامت، حقوق کادر درمانی از پزشک تا پیراپزشک افزایش می‌یابد، عنوان کرد: هدف گیری ما کاهش هزینه‌های مردم بر حوزه درمان و ایجاد تمهیداتی برای حوزه بهداشت به خصوص بازسازی و نوسازی خانه‌های بهداشت، گسترش پزشک خانواده و استقرار گام به گام نظام ارجاع است، در واقع تزریق اعتبارات به این معنی نیست که اعتبارات را صرف حقوق پزشکان و پیراپزشکان کنیم. به طوری که در حال حاضر وزارت بهداشت معوقات زیادی دارد که ما حتی این اعتبارات را صرف پرداخت معوقات نمی‌کنیم، چرا که این اعتبارات حق مردم است و باید برای مردم هزینه شود. 

وی خاطر نشان کرد: این را قبول دارم که با اجرای این طرح وظایف و تلاش‌های کادر درمان افزایش می‌یابد که در مقابل این افزایش، باید پرداختی هم افزایش یابد اما این افزایش از اعتبارات حوزه سلامت صورت نمی‌گیرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا میرکیانی
۱۲:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
مدتی پیش از زبان یکی از عزیزان اعلام شده بود که درصد کمی از پزشکان و متخصصان از درآمد بالا و نجومی بهره مند هستند, لذا توصیه میشود برای ارتقاء سطح سلامت از هر منبعی حقوق عزیزان و فالان در زمینه سلامت نیز افزایش متناسب داشته باشد تا راندمان کاری دچار افت نگردد.
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی آمنین
۱۱:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
مادام که برنامه پزشک خانواده بطورفراگیر انجام نشود ، سیستم درمان کشور تمام اعتبارات را بدون بازده مناسب خواهد بلعید.
Iran (Islamic Republic of)
كارمند بيمارستان دولتي
۱۱:۰۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
باسلام، وزيرمحترم جناب آقااي دكتر هاشمي، وزارتخانه بهداشت به هريك از كاركنان بيمارستاني ( غيرپزشك) نزديك به 6ميليون تومان بدهكار است اين معوقات كي و چگونه بايد پرداخت شود؟
آخرین اخبار