وزیر دفاع سابق مصر و یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سخنانی تاکید کرد مصر به تهدید کشورهای خلیج فارس واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"عبدالفتاح السیسی" در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به اینکه پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نخستین کشوری که قصد سفر به آن را دارم، عربستان سعودی است گفت: در صورت تهدید هر یک از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، مصر قبال این موضوع در جایگاه تماشاگر نخواهد نشست و این به معنای آن است که هر کاری که این کشورها را تهدید کند و پس از آن از مصر کمک خواسته شود، این کشور فورا به آن پاسخ خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین تاکید کرد: مصر اجازه آغاز هیچ‌گونه  اقدام تروریستی از خاک لیبی علیه این کشور را نخواهد داد.

وزیر دفاع سابق مصر همچنین پیرامون سوریه گفت: حوادث میدانی در سوریه بسیار زیاد بود و نیاز به بازنگری دارد که حل سیاسی و دوری جستن از حل نظامی را می‌طلبد.

"السیسی" بابیان اینکه سوریه کشوری یکپارچه است و نباید تقسیم و تجزیه شود گفت: تقسیم سوریه مشکلاتی را به بار آورده و حوادث پیچیده جدیدی را به وجود خواهد آورد.چ

وی اضافه کرد: ما در مقابل معادله حفاظت از واقعیت سوریه قرار داریم و باید گروه های تروریستی و تکفیری که در صحنه سوریه بروز یافته‌اند، پاکسازی شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: السیسی ، مصر ، وزیر ، دفاع ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار