لایحه بودجه دفاعی آمریکا در سال 2015 این هفته به تصویب رسید؛ لایحه‌ای که "لحن" جدیدی را در مذاکرات هسته‌ای با ایران ایجاد می‌کند و همچنین از دولت اوباما می‌خواهد تسلیحات لازم برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را به اسرائیل بدهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه شورای ملی‌ ایرانیان آمریکا، مفاد این این لایحه اگرچه غیرالزام‌آورند، اما "قانون مجوز دفاع ملی آمریکا" که به تازگی در کنگره آمریکا به تصویب رسیده حاوی مفادی است که در آن از اوباما خواسته شده برای توافق جامع هسته‌ای با ایران این برنامه را به طور کلی برچیند، به حمایت ایران از تروریسم پایان دهد و حتی از این کشور بخواهد برخی از تسلیحات غیرهسته‌ایش را هم از بین ببرد.

مفاد این لایحه با توافق موقت ایران و 1+5 در تضاد است.

"داگ لامبورن" و "ترنت فرانکس" که هر دو جمهوری‌خواه و از حامیان جنگ با ایران هستند، این لایحه را تنظیم کرده‌اند. 

این لایحه از آنجا که فاقد ضمانت اجرایی بود بدون کمترین مقاومت تصویب شد. طرفداران دیپلماسی در مجلس نمایندگان آن را تنها اقدامی در جهت تضعیف مذاکرات هسته‌ای دانستند.

آدام اسمیت، از نمایندگان ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا با لحن این لایحه مخالفت کرد و گفت موضع‌گیری‌های این دستی، مذاکره‌کنندگان را محدود می‌کند. وی افزود: درست است که حمایت ایران از تروریسم(!)، و موشک‌های بالسایک آن موجب نگرانی ماست، ولی اکنون آنچه که مهم است برچیدن برنامه هسته‌ای نظامی آن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا میرکیانی
۱۲:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
سلام به ملت ایران
به این آقایون بگید یه ذره غیرت , شجاعت و حماقت البته لازم دارند برای حمله به ایران ......
نه تسلیحات
آخرین اخبار