در پی وقوع کودتای نظامی در تایلند، آمریکا روز جمعه پرداخت سه و نیم میلیون دلار از کمک نظامی خود به این کشور را به حال تعلیق درآورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این شبکه در خبری فوری از واشنگتن گزارش داد: در پی وقوع کودتای نظامی در تایلند، آمریکا روز جمعه پرداخت سه و نیم میلیون دلار از کمک نظامی خود به این کشور را به حال تعلیق درآورد.

ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این سه و نیم میلیون دلار، تقریبا یک سوم مبلغ کمک نظامی سالیانه کشورش به تایلند است و اینک، واشنگتن در حال بررسی این موضوع است که آیا باید بقیه مبلغ کمک نظامی سال 2013 یعنی حدود ده و نیم میلیون دلار دیگر را به بانکوک پرداخت کند یا خیر.


این مقام آمریکا در ادامه گفت کشورش همچنین در حال بررسی نحوه استفاده سازمان های بین المللی همچون اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) از کمک های آمریکا است و اینکه تایلند چه سهمی از این کمک ها دریافت می کند.

وی افزود: ما تماس هایی با مقامات شورای نظامی حاکم بر تایلند داشته ایم و برقراری فوری قوانین مدنی، بازگشت دمکراسی و رعایت حقوق بشر طی این دوران سردرگمی سیاسی در آن کشور را از آنها خواسته ایم. بر اساس قوانین آمریکا، این کشور موظف است کمک های خود را به کشوری که در آن حکومت از طریق کودتا سرنگون شده است، متوقف کند.

این در حالی است که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه وقوع کودتای نظامی در تایلند را به شدت محکوم کرد و گفت این اقدام ابدا توجیحی ندارد و باید هر چه زودتر یک دولت غیرنظامی در این کشور بر سر کار بیاید زیرا اقدام نظامیان تایلند به کودتا، تاثیراتی منفی بر روابط آمریکا با این کشور و بویژه با ارتش خواهد گذاشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار