به گفته منابع مسئول ، دولت لیبی لایحه قانونی مبارزه با تروریسم را تدوین و آماده تصویب کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی لیبی، به گفته منابع مسئول ، دولت لیبی لایحه قانونی مبارزه با تروریسم را تدوین و آماده تصویب کرده است .

صلاح المرغنی وزیر دادگستری لیبی امروز با اعلام این خبر گفت شورای وزیران این کشور به تازگی لایحه قانون مبارزه با تروریسم را تدوین و پس از تایید ان از سوی کابینه این کشور برای تصویب نهایی به " کنگره ملی سراسری" ارسال کرده است . وی خاطر نشان کرد کنگره ملی سراسری لیبی که به شکل موقت فعالیت می کند باید این لایحه قانونی را تصویب کند اما اگر مجلس نمایندگان لیبی تشکیل شود چه بسا به عنوان اولین لایحه قانونی برای تصویب به این مجلس ارائه شود.

وزیر دادگستری لیبی در بخش دیگری از سخنان مطبوعاتی خود افزود از هنگام انتشار بیانیه" گات"دولت لیبی اقدام بسیار مهمی را آغاز کرد که همانا تدوین لایحه قانون مبارزه با تروریسم در این کشور است زیرا لیبی از مشکل تروریسم ملی و تروریسم در مرزهای خود رنج می برد و این معضل شهروندان لیبی و دیگران را به ستوه آورده است بنابراین برای مقابله با این پدیده نیازمند وجود « قانون » در این خصوص هستیم. وی خاطر نشان کرد البته علیرغم روشن بودن مفهوم تروریسم اما بعضی ها بحث و سوالاتی را درباره تعریف تروریسم مطرح کردند.

 صلاح المرغنی وزیر دادگستری لیبی تصریح کرد لایحه قانون مبارزه با تروریسم در شورای وزیران این کشور تایید و تصویب شده است و برای تصویب به کنگره ملی ارسال شد اما ممکن است به سبب اهمیت این لایحه و آسان شدن بررسی این پدیده منفی که سبب کشته شدن شهروندان لیبی شده،‌از سوی مجلس نمایندگان لیبی که در آینده تشکیل می شود مورد بحث و بررسی و رای گیری قرار گیرد. 

این وزیر لیبیایی در پایان تاکید کرد متن لایحه قانون مبارزه با تروریسم قرار است در پایگاه اینترنتی وزارت دادگستری لیبی منتشر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار