معاون حقوقی رییس‌جمهور در سفر به شهر مقدس قم با جمعی از علما و مراجع عظام دیدار و در خصوص اهتمام دولت تدبیر و امید به قانونمداری و حقوق شهروندی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس‌جمهور روز پنج‌شنبه در سفر به شهر مقدس قم با جمعی از علما و مراجع عظام دیدار و در خصوص اهتمام دولت تدبیر و امید به قانونمداری و حقوق شهروندی توضیحاتی ارائه کرد.
 
معاون حقوقی رییس جمهور در دیدارهای جداگانه ای با حضرت آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله موسوی اردبیلی، آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی فرزند مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی و با تاکید بر اهمیت رهنمودها و نصایح مراجع عظام و راهگشا دانستن آن، این رهنمودها را در احترام مردم به قانون موثر و مفید خواند.

مراجع عظام نیز در این دیدارها با تاکید بر قدردانی از اهتمام دولت به قانون و رعایت آن نکاتی را مطرح کردند.

آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه دو مساله قانون‌شناسی و گرایش به قانون می‌تواند جامعه را زنده نگه دارد، خاطرنشان کرد: قانون شناسی دارای سه‌ضلع مواد قانونی، مبانی قانونی و منبع قانونی است.

وی افزود: شاه‌کلید مبانی قانونی عدالت است و این بدان معناست که مساوات و رعایت حقوق افراد بر مبنای عدالت باشد.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه عدل یعنی هرچیز در جای خود قرار گیرد و هر شخص در جای خود بننشیند، خاطر نشان کرد: چون غربی ها خود را جای خدا می‌نشانند و جای اشخاص و اشیاء را تعیین می‌کنندن می توانند عدالت صحیح را اعمال کنند.

آیت‌الله موسوی اردبیلی در دیداری جداگانه در خصوص موضوع اجرای قانون در جامعه اظهار داشت: در اسلام موضوع حق الله و حق الناس مطرح است و برخی قوانین مخالف دستورات شرع هستند که باید آنها را از هم تفکیک کرد و اگر بخواهیم به نتیجه مناسبی دست پیدا کنیم باید شرعیات را در تنظیم و اجرای قوانین رعایت کنیم.

آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی فرزند مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی در دیداری جداگانه خاطر نشان کرد: متاسفانه در برخی دولت‌های گذشته معیار قانون تشخیص یک نفر بود و این موضوع در تاریخ ما ثبت گردیده است در حالی است که از مزایای قانون این است که متعلق به شخص، فرد و حتی یک دولت نباشد، چون وقتی معیار قانون، شخص باشد، بی ارزشی است .

وی اظهار داشت: امروز به همان اندازه که ضرورت توجه به قانون و قانونگرایی وجود دارد، توجه به بنیان‌های اخلاقی و رعایت مسائل اخلاقی نیز الزامی است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار