روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط فاش کرد که حدود ۲ هزار تبعه تونسی خطرناک در پادگان‌های گروه‌های تروریستی در سوریه حضور دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه خبری العالم؛ روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط شمار اتباع تونسی را که در پادگان‌های گروه‌های تروریستی در سوریه آموزش نظامی می‌بینند، فاش کرد.
 
این روزنامه به نقل از منابع امنیتی آگاه نوشت که حدود 2 هزار تبعه تونس عضو چند گروه تروریستی هستند که در پایگاه‌های گروه‌های به اصطلاح معارض در سوریه آموزش نظامی می‎‌بینند.
 
این روزنامه افزود: بیش‌تر این اتباع تونسی جوان و زیر 30 سال هستند و برخی از آنها دانشجو و برخی نیز بیکار بوده‌اند که به سوریه آمده‌اند.
 
الشرق الاوسط نوشت: گروه‌های تندروی فعال در تونس جوانان را از مساجد یا مناطق فقیرنشین این کشور جذب و برای جنگ به سوریه اعزام می‌کنند.
 
"اعلیه العلانی" کارشناس تونسی امور گروه‌های تندرو در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت: اعضای تونسی گروه‌های تروریستی فعال در سوریه، لیبی و مالی بسیار خطرناک هستند؛ زیرا مهارت جنگی بالایی داشته و تجربه جنگ در مناطق بیابانی و کوهستانی را دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار