هاآرتص نوشت : نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد اگر انتخابات برای تعیین رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همین امروز برگزار شود ، "مروان برغوثی" از رهبران زندانی فتح پیروز می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازهاآرتص؛ این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی نوشت : این نظر سنجی را « مرکز افکار عمومی فلسطین » با شرکت هزار و پانزده فلسطینی ساکن سرزمین های فلسطینی برگزار کرده است.
اسرائیل ، برغوثی را سال 2002 و در اوج انتفاضه دوم فلسطین دستگیر کرد. برغوثی به اتهام ارتکاب چند فقره قتل به پنج بار حبس ابد محکوم شد.
این نظر سنجی نشان می دهد برغوثی در رقابت با اسماعیل هنیه نخست وزیر حماس در غزه ، چهل و نه و هفت دهم آرا را در برابر آراء شانزده درصدی هنیه بدست خواهد آورد.
بر اساس این نظر سنجی ، برغوثی و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به ترتیب می توانند پنجاه و یک و شانزده درصد آرا را بدست آورند. اگر قرار باشد برغوثی و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در انتخابات با هم رقابت کنند ، برغوثی با بدست اوردن سی و سه و دو دهم درصد آرا بر محمود عباس که بیست و شش و نه دهم درصد آرا را بدست می آورد پیروز خواهد شد.
این نظر سنجی نشان می دهد محمود عباس ، هنیه را با اختلاف زیاد آرا شکست خواهد داد.
دکتر نبیل کوکالی رئیس مرکز افکار عمومی فلسطین پس از این نظر سنجی گفت :« زمان آن فرا رسیده است که برغوثی از زندان آزاد شود و فرصتی داشته باشد در انتخابات ریاست تشکیلات خود گردان فلسطین شرکت کند.»
برغوثی از داخل زندان نیز نفوذ زیادی دارد و به نظر می رسد با گذشت زمان به میزان محبوبیت وی افزوده شده باشد.
در نظر سنجی مشابهی که مرکز افکار عمومی فلسطین سال 2012 برگزار کرد ، برغوثی حمایت شصت درصد مردم را در اختیار داشت در حالی که سی و چهار درصد مردم از هنیه حمایت می کردند.
در همه پرسی که در مورد حضور فرضی محمود عباس ، برغوثی و هنیه در انتخابات برگزار شد ، برغوثی از نظر تعداد آرایی که می توانست کسب کند در جایگاه سوم قرار داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار