117هزار نفر در شوراهای مختلف کشور مشغول به کار هستند و این مهم زمینه ای برای رشد و توسعه و آبادانی کشور محسوب می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس شورای عالی استانها در دومین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کشور در شیراز گفت : اعضای شورا با هدف کمک و پیگیری مشکلات مردم دور همدیگر جمع شده اند و وابسته به هیچ گروه و یا جناحی نمی باشد.

مهدی چمران با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم اعضای شورای استانها در حال حاضر وضعیت بیمه کارگران ساختمانی است بیان کرد: زمانیکه بحث بیمه تامین اجتماعی مطرح شد همه ما خوشحال شدیم که کارگران ساختمانی بیمه می شوند اما این اتفاق روی نداده است.

رئیس شورای عالی استانها با انتقاد از تخصیص بودجه برای توسعه فضاهای شهری افزود: سهمیه اختصاص یافته به درستی توزیع نشده است بطوری که 10 درصد فروش بنزین را پرداخت نکرده اند و اگر هم پرداخت شده از بنزین لیتر 100 تومان حساب کردند نه بنزین لیتری 400 و 700 تومان، طبق قانون قرار بود 70 درصد مبلغ جریمه ها را به خود شهر و استان اختصاص دهند که چنین نشد.

وی با انتقاد صریح از برخی نابسامانی ها در توزیع اعتبارات شهری گفت : بودجه میلیاردی برای شهرهایی تصویب شد که عملیات اجرایی ساخت مترو داشتند اما این مهم نیز پرداخت نشد و همچنین اعتباری برای سیستم حمل و نقل عمومی نیز پرداخت نگردید.

این مقام مسوول افزود: برخی ها فکر می کنند که در شهرداری ها و شوراها پولهای زیادی انباشته شده این افراد باید بدانند که شورا و شهرداری چاه نفت ندارد و یا نفت و محصولات معدنی به فروش نمی رسانند که بخواهند کمبود بودجه دستگاه ها و بخش های دیگر را تامین کنند و یا پولی را انباشته کنند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بخشها ، روستاها ، شهرها ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.