مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدسید مجتبی هاشمی فرمانده گروه جنگ‌های نامنظم فداییان اسلام در قطعه 26 بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، همزمان با سوم خرداد و سالروز آزادسازی مقاومت خرمشهر، مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدسید مجتبی هاشمی فرمانده گروه جنگ‌های نامنظم فداییان اسلام در قطعه 26 بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.
 
در این مراسم خانواده شهید و همرزمان وی در عملیات بیت‌المقدس بر مزار این شهید حضور یافتند و با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای احترام کردند.
 
همچنین حاج قاسم صادقی مشاور عالی فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز طی این مراسم به بیان خاطره از مقاومت سی و چهار روزه خرمشهر در مهر ماه 59 پرداخت و گفت: برخی به کلمه "یسر" در قرآن کریم اشاره دارند اما بخش دیگر آن یعنی "انّا مع‌العسر" را نمی‌گویند که به معنای سختی‌های جنگ و مقاومت سی و چهار روز در خرمشهر است.

وی ادامه داد: بیش از 19 هزارنفر از دشمن بعثی از ملیت‌های گوناگون سودان، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، مصر و تمام کشورهای عربی و اروپایی در خرمشهر حضور داشتند که سربازان اسلام آنان را به اسارت گرفتند، بر این اساس امام راحل فرمودند که "جنگ ما جنگ بین اسلام و کفر است و خرمشهر را خدا آزاد کرد" که به این معنی است که در حقیقت دست غیب باعث شد که رزمندگان اسلام در این پیروزی دست پیدا کنند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: همزمان ، سالروز ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار