مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه شهرداری تهران اهتمام ویژه‌ای بر تست ایمنی اتوبوس‌های گاز‌سوز دارد، از تست ایمنی تمام اتوبوس‌های گازسوز تا پایان سال خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پیمان سنندجی، گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار اتوبوس گازسوز در شبکه اتوبوسرانی پایتخت فعالیت دارند که در حدود دو و نیم میلیون نفر از شهروندان را در طول روز جابجا می‌کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که به رغم تاکیدات مکرر شرکت واحد و شهرداری تهران اقدام خاصی در خصوص تست‌های ایمنی این اتوبوس‌ا انجام نشده است.

وی با بیان اینکه بر طبق قانون تست ایمنی این اتوبوس‌ها بر عهده شهرداری‌ها نیست، خاطر نشان کرد: فرسودگی مخازن این اتوبوس‌ها خطرات زیادی به همراه دارد. از اینرو شهرداری تهران از اعتبارات خود و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تست‌های ایمنی این اتوبوس‌ها اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: فرسودگی مخازن گاز‌، خوردگی مخازن به دلیل همراه بودن آب و روغن با گاز ورودی، فشار و خستگی مخازن و گذر از عمر مفید مخازن از جمله مواردی است که می‌تواند مسبب حوادث شود.

سنندجی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت واحد علاوه بر انجام تست‌های ایمنی حتی نسبت به تعویض مخازن برخی از اتوبوس‌ها نیز اقدام کرده است.

سنندجی همچنین ابراز کرد: در حال حاضر روزانه 10 دستگاه از اتوبوس‌های گاز سوز تست ایمنی می‌شوند که ما امید داریم تا پایان سال تست ایمنی تمام اتوبوس‌های گاز سوز انجام شود.

وی گفت: سعی داریم با افزایش تعداد مراکز تست اتوبوس‌های گاز‌، روند انجام تست‌های ایمنی این اتوبوس‌ها تسریع یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار