مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت : 20 سال پیش اولین جشنواره شعر رضوی در کشور ،در کرمان پایه گذاری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان در مراسم افتتاح هفته فرهنگ رضوی ، فرشید فلاح ،با اشاره به تاسیس بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) توسط یک کرمانی و تاثیرات گسترده آن در بیشتر نقاط دنیا افزود : مردم کرمان در این امر مهم سهیم هستند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری هفته فرهنگ رضوی همه با جان و دل به میدان آمده اند تاکید کرد : اعتلای فرهنگ رضوی هدف همه مردم ایران است چرا که همه ذکر و یاد امام رضا (ع) را دارویی شفابخش می دانند.

فلاح با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ رضوی به ویژه برای نسل جوان خاطر نشان کرد : این کار با طرح های عمل گرایانه و موثر بر فرهنگ عمومی و زندگی اجتماعی در قالب مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی امکان پذیر است.

در ادامه استاندار کرمان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت : حماسه و رزم شبانه روزی جوانان ایرانی در 24 روز عملیات غرور آفرین بیت المقدس برای آزاد سازی خرمشهر در تاریخ ایران ماندگار شد.

علیرضا رزم حسینی افزود : 8 سال جنگیدن با دست خالی و اینکه حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد را مدیون جوانان بی ادعایی هستیم که فرزندان این آب و خاک هستند.

وی یادآور شد: در سال اقتصاد و فرهنگ ، همه مسئولان کشور رسالت فرهنگ سازی ، توسعه اقتصادی و تعالی انسانی را بر عهده دارند.

استاندار افزود : اگر می خواهیم فرزندانی موفق داشته باشیم باید مشکلات اشتغال ، ازدواج و مسکن جوانان را برطرف کنیم.

گفتنی است :دومین هفته فرهنگ رضوی با هدف شناسایی و ترویج سیره و فرهنگ رضوی ، از سوم تا نهم خرداد همزمان در شمال و جنوب استان کرمان برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.