کشیش های کاتولیک فلسطینی پنجشنبه از پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان درخواست کردند در سفر قریب الوقوع خود به بیت المقدس ، رژیم صهیونیستی را به منظور تردد آزادانه آنها به ویژه مجوز سفر به بیت المقدس، تحت فشار قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ تعداد 20 نفر از کشیش های کلیسای لاتین بیت المقدس در نامه ای خطاب به پاپ نوشتند: «طبق قوانین اسرائیل، این اشغالگر غیرقانونی، ما حق نداریم بدون کسب اجازه از ارتش اسرائیل، به بیت المقدس سفر کنیم.»
در این نامه اضافه شده است: «این ممنوعیت ، مأموریت های تبلیغی ما را با محدودیت مواجه می کند و این احتمال که چنین مجوزی برای ما صادر شود، بسیار بعید است.»
در نامه کشیش های فلسطینی به پاپ همچنین آمده است واتیکان برای آنان گذرنامه صادر کرده است اما اسرائیل از مهر کردن آنها و صدور روادید خودداری می ورزد. بیت المقدس به تدریج به روی مسیحیان کرانه باختری بسته می شود و فشار پاپ به اسرائیل تقریبا آخرین امیدواری ماست.»
کشیش ها افزودند: «آیا پدر مقدس می تواند در سرزمین مقدس باشد بدون آنکه درباره واقعیت بی عدالتی علیه مردمی که در سرزمین خودشان زندانی هستند، چیزی نگوید.»
دیدار سه روزه پاپ فرانسیس شنبه با ورود وی به اردن آغاز خواهد شد. وی بامداد یکشنبه به بیت لحم و سپس به اسرائیل سفر خواهد کرد و تا آخرین روز سفر خود یعنی دوشنبه در بیت المقدس اقامت خواهد داشت.
پاپ فرانسیس تأکید کرده است که سفرش به اسرائییل «صرفا مذهبی» است و با سران سایر مذاهب و طیف های مختلف مسیحی ملاقات خواهد کرد.
کلیسای لاتین بیت المقدس با 17800 مسیحی کاتولیک در بخش اشغالی کرانه باختری ،17 کشیش دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشیش ، پاپ ، فلسطین ، رژیم ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار