سرپرست اداره ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان کاشان از افزايش چشمگير بازديد گردشگران داخلي و خارجي از آثار تاريخي و جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان  ، «مهران سرمدیان» اظهار داشت: پس از پايان فعاليت ستاد خدمات سفر در نوروز 93 و با آغاز فصل گلابگیری کاشان در چهل و پنج روز گذشته بيش از256500 نفرگردشگر داخلي و خارجي از کاشان بازديد نموده اند.

وي با بيان اينكه بازديد اين تعداد گردشگر از کاشان با توجه به پايان تعطيلات نوروزي، بي سابقه است، گفت: در اين مدت6500 گردشگر خارجي از بناهای تاریخی تحت پوشش این اداره بازديد كردند.

"سرمدیان" با بيان اينكه بيشتر اين گردشگران خارجي از كشورهاي چین،ژاپن،کره،هلند،آلمان، سوئیس،فرانسه ایتالیا، روسیه و استرالیا سفر كرده اند،افزود: معرفي جاذبه هاي گردشگري شهرستان کاشان از طریق رسانه های مختلف در افزايش اين ميزان بازديد، موثر بوده است.

به گفته وی:مجموعه باغ تاریخی فین با پذیرش 249000 گردشگر بیشترین رقم بازدید کنندگان از آثار تاریخی را داشته است و خانه تاریخی بروجردی با 4500 نفر و محوطه باستانی سیلک با 3000 نفر به ترتیب بیشترین بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده اند.

سرپرست اداره ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری کاشان ادامه داد: وجود سه اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو شامل :باغ موزه فین،مهارت های سنتی در بافت فرش کاشان و آئین سنتی- مذهبی قالیشویان مشهد اردهال و دریافت 12 مهر اصالت یونسکو توسط هنرمندان صنایع دستی کاشان در رشته های زری بافی،مخمل بافی،شعربافی،زیلو بافی،سفالگری از دیگر افتخارات این شهرستان بزرگ و متمدن است. /س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.