جنبش پیراهن سرخ‌ها که طرفدار دولت تایلند است، امروز (پنجشنبه) بر برگزاری یک همه‌پرسی برای خروج کشور از بحران سیاسی فعلی تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه،  جنبش پیراهن سرخ‌ها که طرفدار دولت تایلند است، امروز (پنجشنبه) بر برگزاری  یک  همه‌پرسی برای خروج کشور از بحران سیاسی فعلی تاکید کرد.

جوتوپورن پرومپان، رهبر پیراهن سرخ‌ها،امروز در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: من بر برگزاری یک همه‌پرسی پیش از برگزاری هر گونه انتخاباتی تاکید دارم زیرا در شرایط فعلی نمی‌توان انتخاباتی کامل برگزار کرد، نتیجه این همه پرسی هر چه باشد آماده‌ایم آن را بپذیریم.

ارتش تایلند روز سه‌شنبه در پی هفت ماه بحران سیاسی در کشور که 28 کشته برجا گذاشت و سبب عزل اینگلاک شیناواترا از پست نخست وزیری شد، اعلام حکومت نظامی کرد. با‌ آن که دولت موقت در تایلند روی کار آمده است،تظاهرات مخالفان هنوز ادامه دارد.

ارتش تایلند که تاکید دارد کودتایی در کشور روی نداده است، روز چهارشنبه اولین گفتگوهای منتشر نشده بین جناح‌های سیاسی رقیب را برگزار کرد. این گفتگوها بعداز ظهر پنجشنبه مقارن ساعت هفت به وقت گرینویچ ادامه می‌یابد.

در حالی که دولت موقت تایلند بر برگزاری انتخابات جدید پارلمانی در اسرع وقت تاکید دارد، مخالفان خواهان  اجرای اصلاحاتی پیش از برگزاری  هر گونه انتخاباتی هستند. آنها می‌خواهند سنا در غیاب مجلس نمایندگان که در ماه دسامبر منحل شده است، یک نخست وزیر بی‌طرف انتخاب کند.

اما طرفداران دولت بر لزوم برگزاری انتخابات در اسرع وقت اصرار دارند. دستگاه قضایی تایلند انتخابات ماه فوریه را به علت اختلالاتی که به علت تظاهرات پیش آمد،  بی اعتبار اعلام کرده است. جوتوپورن پرومپان، رهبر پیراهن سرخ‌ها، در نشست روز چهارشنبه پیشنهاد برگزاری یک همه پرسی را داد.

به رغم برقراری حکومت نظامی، نظامیان  قدرت را به طور رسمی به دولت بسیار متزلزل موقت واگذار کرده‌اند، اما محدودیت‌هایی را برای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اعمال می‌کنند.

افزون بر این، در حالی که دو طرف به طور مرتب به علت شکایت‌های یکدیگر به دستگاه قضایی احضار می‌شوند، وکیل جاتوپورن اعلام کرد دادگاه تجدید نظر امروز موکلش را به علت تهمت و افترا بر ضد آبهیسیت وجاجیوا نخست وزیر سابق که اکنون رهبر مهمترین حزب مخالفان است، به شش ماه زندان محکوم کرد.

دادگاه تجدید اعلام کرد سندی در دست نیست که ثابت کند ابهیسیت در سال 2010 دستور شلیک به سوی پیراهن سرخ‌ها را داده است که با اشغال مرکز بانکوک خواستار استعفای وی بودند. آبهیسیت به اتهام قتل در زمان مسئولتش در این بحران نیز ،تحت تعقیب قضایی قرار دارد. در این بحران بیش از 90 نفر کشته و یک هزار و 900 نفر زخمی شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار