در هجدهمين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيون مراكز 208 برنامه منتخب راديويي به بخش داوري راه يافتند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري هجدهمين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني؛  مديركل صداي استان ها گفت: پس از جشنواره هفدهم و از حدود 4 سال پيش بيش از 13086 برنامه راديويي از مراكز استاني صدا در كميته هاي تخصصي اين اداره كل ارزيابي شده اند.
 
ابوالفضل معصومي فر حد نصاب ميانگين امتياز برنامه ها براي راهيابي به داوري جشنواره را بين 71 تا 80 امتياز بيان كرد و گفت: با توجه به ميانگين امتياز تعيين شده 208 برنامه در ساختارهاي نمايشي كوتاه و بلند، برنامه هاي ساده، تركيبي ساده، تركيبي نمايشي، مستند، مسابقه، آنونس و آرم استيشن براي رقابت به مرحله داوري جشنواره راه يافتند. كه از اين تعداد 33 اثر در ساختار نمايشي كوتاه و بلند، 26 اثر مستند، 14 مسابقه، 46 اثر ساده تركيبي، 27 اثر برنامه ساده، 42 اثر تركيبي نمايشي و 17 اثر آنونس و آرم استيشن هستند.البته 4 اثر استاني هم كه در جشنواره هاي مختلف ملي و بين المللي در خشيدند ، در جمع برنامه ها مرحله داوري بررسي شده اند.
 
 مديركل صداي استان ها هيات داوران بخش صدا را از مجرب ترين كارشناسان در حوزه هاي برنامه سازي راديو بيان كرد و افزود: داوران در دو گروه 5 نفره برنامه هاي نمايشي، مستند، مسابقه، psa، آرم استيشن و ابداعي و همچنين آثار تركيبي ساده، تركيبي نمايشي، ساده و گفتگو محور را داوري مي كنند.
 
وي ملاك هاي داوري آثار راديويي را در دو بخش محتوايي و ساختاري- تكنيكي بيان كرد و خاطر نشان نمود: هر يك از اين بخش ها به نسبت مساوي سهم خود را در امتياز داوري دارند.
 
معصومي فر افزود: در مجموع 28 شاخص در بخش محتوايي و 39 شاخص در بخش ساختاري و تكنيكي ملاك داوري جشنواره هجدهم در حوزه راديو است.
 
مديركل صداي استان ها از برگزاري كميسيون هاي تخصصي در ايام برگزاري جشنواره خبر داد و گفت: در انتخاب موضوعات و همچنين دعوت از كارشناسان براي حضور در كارگاه هاي تخصصي بگونه برنامه ريزي مي كنيم كه علاوه برداشتن جذابيت لازم از حيث محتوا و نحوه ارائه به برنامه سازان برتر مراكز،پاسخگوي نياز آموزشي همكاران برنامه ساز استاني باشند.
 
معصومي فر تصريح كرد: در اين كميسيون ها همچنين برنامه سازان و آثار برتر رادويي در بخش هاي مختلف معرفي شده و به آنها جوائزي اهدا مي شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار