صدیقه بیران گفت: وظیفه رسانه افزایش سواد رسانه‌ای و کاهش خشونت و اضطراب در کودکان است.

صدیقه بیران، کارشناس رسانه، در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران پیرامون اهمیت وجود فیلم‌نامه خوب در آثار حوزه کودک و نوجوان گفت: بحث برنامه‌سازی برای کودک و نوجوان به دلیل ذهن پاک و تاثیرپذیری بالایی که این گروه از تلویزیون دارند بسیار مهم است که در این برنامه‌ها به سلامت، احساسات، آگاهی و اخلاق سرلوحه کار مورد توجه قرار گیرد.

وی در این باره افزود: فیلم‌نامه‌های آثار کودک و نوجوان نیازمند بازبینی توسط متخصصین هر حوزه است و نظارت شورایی از حوزه‌های مختلف رسانه به خصوص روان شناسان مربوط بر هر آثار کودک ضرورت دارد.

کارشناس رسانه ضمن تاکید بر اهمیت اجتناب از رواج خشونت و اضطراب در برنامه‌های کودک خاطرنشان کرد: با وجود بازی‌های کامپیوتری خشن روحیه کودکان به اندازه کافی مخدوش می‌شود و برنامه‌های کودک می‌توانند با داشتن طرحی درست افزون بر کاهش خشونت حس‌های درست و خوب را در کودکان پرورش دهند.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌سازی برای رده‌های مختلف سنی در زمان مناسب اظهار داشت: وظیفه رسانه افزایش سواد رسانه‌ای و کاهش اضطراب کودکان است. والدین و سیستم‌های آموزشی نیز باید در جهت تحقق این امر تلاش کنند.

بیران در پایان گفت: ما باید با به کارگیری مهارت‌های برنامه‌سازی برای کودکان هوشیاری و آگاهی آنها را بالا ببریم.


انتهای‌پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار