به مناسبت هفته میراث فرهنگی، نمایشگاه و کارگاه آموزشی عروسک های آیینی، صنایع دستی و نقاشی های عشایر، اثر دست هنرمندان بومی « شاخانم» در کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این نمایشگاه که دسترنج این هنرمند خودآموخته و شاگردش «دریا» می باشد، با هدف حمایت و حفاظت پایدار محلی از هنر، فرهنگ و طبیعت شهرستان کرمانشاه با توانمندسازی زنان بومی با همکاری ایکوم برگزار می شود.

در این نمایشگاه بیش از 80 عروسک، شامل عروسک‌های عشایری در شمایل انسانی و نیز حیوانات اهلی و وحشی به نمایش گذاشته شده است که پیشینه‌ی فرهنگی برخی از این عروسک‌ها به آیین‌های باستانی تمنای باران بازمی‌گردد. 

همچنین تعداد 24 نقاشی بسیار خلاقانه از طبیعت، زندگی و حکایت‌ها و آیین‌های عشایری در معرض دید عموم قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه یاد شده می توانند اول تا چهارم خرداد همه روزه از ساعت 9 تا 17 به کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
azar
۱۲:۲۶ ۰۸ تير ۱۳۹۳
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم بازم نمایشگاه در کاخ نیاوران برگزار میشه؟غرفه به بدلیجات اجاره میدن؟ ممنون میشم جواب بدید
آخرین اخبار