تیم ملی بسکتبال جوانان با توجه به تعویق یک روزه مسابقات قهرمانی غرب آسیا، یک روز دیرتر به اردن محل برگزاری بازیها اعزام می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ غیبت تیم ملی لبنان در مسابقات بسکتبال غرب آسیا باعث تعویق یک روزه مسابقات شد و تیم ملی جوانان ایران هم به جای دوم خرداد، روز شنبه سوم خرداد به اردن اعزام می شود. مسابقات نیز از همان روز با شرکت تیمهای فلسطین، اردن، عراق، یمن، سوریه و ایران آغاز می شود.

محمدرضا اسلامی مربی تیم ملی جوانان در مورد دلیل انصراف لبنان توضیح می دهد: لبنانی ها علاوه بر اینکه به تازگی از تعلیق خارج شده اند در گیر و دار برگزاری مسابقات چهار تیم نهایی خود هستند و احتمالا به همین دلیل ترجیح داده اند که در فرصت مناسبتری برای بازیهای آسیایی آماده شوند.

مشکل خروجی یک بازیکن

تمام بازیکنان تیم ملی آماده سفر به اردن هستند و به جز مصدومیتهای جزئی، مشکلی در تیم وجود ندارد و تنها یکی از بازیکنان از امروز سرباز محسوب می شود که مسئولان فدراسیون در تلاش برای رفع مشکل خروجی وی هستند.

تیم ملی بعد از شرکت در بازیهای غرب آسیا روز هشتم یا نهم خرداد به ایران بازمی گردد و بازیکان جوان برای رسیدن به امتحانات تحصیلی خود تا 23 خرداد تعطیل خواهند بود.

از روز 24 خرداد نیز فراوانی برای بازگشت بازیکنان به اردو داده می شود و اردوها تا مرحله دوم غرب آسیا در کشور عراق ادامه خواهد داشت.

اردوی صربستان یا ترکیه در برنامه جوانان

بعد از مرحله دوم غرب آسیا، اردویی اروپایی برای ملی پوشان جوان در نظر گرفته می شود. اسلامی توضیح می دهد: کشورهای صربستان و ترکیه مد نظر فدراسیون است اما بیشتر تلاش ما رفتن به یک تورنمنت یا مکانی متمرکز است که امکان انجام چند بازی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه امکان تغییر بازیکنان فعلی وجود دارد گفت: بین 18 تا 20 بازیکن شانس انتخاب دارند. نظر مشحون رئیس فدراسیون هم بر این است که بازیکنان رده های سنی دیده شوند چون رشد بازیکنان در این سنین به صورت سینوسی انجام می شود و امکان دارد بازیکنی که در اردوهای قبلی خوب عمل نکرده در این مدت تغییر کرده باشد.

مربی تیم ملی جوانان از اعتماد فدراسیون هم تشکر می کند: اینکه فدراسیون به جای تیم ملی ب به بازیکنان ما برای مسابقاتی سخت اعتماد کرده است جای تشکر دارد. بازی با بزرگسالان غرب آسیا محک خوبی برای جوانان خواهد بود و انگیزه مضاعفی برای آنها ایجاد می کند. امیدوارم تیم جوانان نیز در حد نام ایران در این بازیها ظاهر شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بسکتبال ، غرب ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار