سرپرست گروه اعزامی عمان در این بازدید از مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی به لحاظ فراهم کردن بازدید قدردانی کرد و گفت: این همه ارائه خدمات خصوصاً در بخش بندری نشان از توانمندی های منطقه است و کشور عمان بسیار خرسند است تا از متخصصین ایرانی در زمینه دریایی و بندری در کشور خودمان استفاده کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، محمد الغیلانی ادامه داد: موافقت‌نامه عشق‌آباد در صورتی جنبه عملی به خود می‌گیرد که تجار دو کشور اراده کنند، زیرا دولت‌ها و ملت‌های دو کشور اقدامات لازم را انجام داده‌اند حالا نوبت بخش‌های خصوصی است برای همین امر باید اتاق‌های بازرگانی دو کشور فعال و به صورت منظم جلسات داشته باشند و بخش‌های مختلف را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: به نظر من مشکل عمده کاهش تجارت بین عمان و ایران عدم شناخت تجار از یکدیگر است.

وی خاطرنشان کرد : هدف از سفر به چابهار شناخت ظرفیت‌های بندر چابهار و منطقه آزاد برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های بندری، ترانزیت، ریلی است.

خالد بن حمد محمد الغیلانی ظهر امروز در جلسه گردهمایی هیئت عمانی در بنادر دریانودری چابهار از منطقه آزاد چابهار ضمن تشکر از میهان‌نوازی ایرانیان بر تحکیم روابط ایران و عمان تاکید کرد.

سرپرست گروه اعزامی عمان به چابهار گفت: از آنجایی که یادداشت و تفاهمنامه‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد باید در راستای آنها گام‌های اساسی برداریم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.