در ماه نوامبر سال میلادی گذشته اعلام شد که اپل برای سومین سال متوالی عنوان ارزشمندترین برند دنیا را به خودش اختصاص داده است. اما گویا گوگل با عبور از اپل این جایگاه را به خودش اختصاص داده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ این کمپانی درحالی به عنوان اولی در این رده بندی دست پیدا کرده است که سه سال پیاپی، پس از اپل در رده دوم قرار داشت. اپل، برندی که سالها پیش کار خود را در یک گاراژ شروع کرد، اکنون ارزشی حدود 148 میلیارد دلار دارد. اما برخلاف رشد صعودی گوگل، با 20 درصد کاهش بها درسال 2014 روبرو شد. با وجود صحبت های فراوانی که در مورد آیفون و آیواتچ و دیگر محصولات اپل می شود، تا زمان انتشار این مطلب هیچ کدام فروش خیره کننده ای نداشته اند.



طبق بررسی‌ها ی موسسه تحقیقاتی Millward Brown ، گوگل به ‌خاطر توسعه بسیاری از طرح‌های خلاقانه و پروژه‌های Google X مثل پروژه لنزهای هوشمند ارتباطی از اپل پیشی گرفته است. بنویت ترانزر مدیر منطقه‌ای اروپا موسسه Millward Brown در این باره گفت: گوگل در سال‌جاری میلادی با پروژه عینک هوشمند، سرمایه‌‌گذاری در هوش مصنوعی و همکاری‌های دیگر با استارت‌آپ‌ها، فعالیت‌های خلاقانه و ابتکاری خودش را گسترش داده است.
این موسسه تحقیقاتی تخمین زده است که ارزش برند گوگل، طی سال گذشته با رشد 40 درصدی به 84/158 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که ارزش برند اپل با کاهش 20درصدی به 88/147 میلیارد دلار رسیده است.



نا گفته نماند دیگر فعال صنعت تلفن همراه، یعنی مایکروسافت با رشد 29 درصدی و ارزشی بالغ بر 90 میلیارد دلار، در رده چهارم این رده بندی قرار دارد. AT&T با رشد 3 درصدی و ارزشی حدود 78 میلیارد دلار، برندی دیگر در صنعت تلفن همراه و مخابرات است که رتبه هشتم این رده بندی را در اختیار دارد. رتبه دهم این رده بندی در اختیار آمازون است، با 41 درصد رشد و ارزشی حدود 43 میلیارد دلار.
در رده‌بندی‌های منطقه ای نیز، فعالان عرصه تلفن همراه رتبه های اول را در اختیار دارند. در اروپا تی‌ موبایل در رتبه دوم با ارزش ترین برندها قرار دارد و در آسیا هم چاینا موبایل در رتبه دوم قرار دارد. بر اساس این گزارش، گوگل، اپل، آی بی ام، مایکروسافت، مکدونالد، کوکاکولا، ویزا، AT&T، مارلبرو و آمازون، به ترتیب در رتبه های اول تا دهم این رده بندی قرار دارند.

پریسا کابلی

 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.